ERTIS, Espai de Recursos per al Treball Interdisciplinari a la Secundària
 
 
 
 
Orientacions per al professorat

Àrea d’Educació Física

Càlcul de la pròpia capacitat de resistència.
Amb la realització del Test de Cooper. Comparant els propis resultats amb:

     • els personatges dels llibres
     • amb la mitjana dels nois i noies de la mateixa edat (hi ha les taules sobre avaluació
citat  a la bibliografia).

La freqüència cardíaca com a indicador del treball aeròbic i anaeròbic.

Realitzar diferents activitats físiques:

    • jugar un partit de bàsquet de 20 minuts.
    • pujar cinc pisos corrent.
    • fer una cursa de 100 metres.
    • caminar durant 10 minuts.

Calcular les pulsacions per minut en acabar cadascuna d’aquestes activitats i dir si s’ha realitzat un treball aeròbic o anaeròbic.

Entrevista a un esportista.
Realitzar una entrevista a un company esportista interessant-se per aspectes
com:

    • tipus d’entrenament que realitza.
    • hores que hi dedica.
    • competicions en què participa al llarg de l’any.
    • marques aconseguides en les darreres competicions.
    • alimentació.
    • etcètera...

Activitats aeròbiques i anaeròbiques.
Fer una llista de deu activitats esportives on es requereixi resistència
aeròbica i deu on es requereixi resistència anaeròbica.

Cadena cinètica.
Llançar una pilota de gimnàstica des de diferents posicions: asseguts,
agenollats, drets...
Comprovar en quina posició aconseguim donar més impuls a la pilota
perquè arribi més lluny.


Área de Ciències Experimentals

Esquema de funcionament del cos humà.
Realització d’un dibuix esquemàtic del cos humà en funcionament on es
reflecteixi com actuen cadascun dels òrgans i sistemes més importants:

     • el sistema de direcció: el cervell i els nervis.
     • el sistema d’alimentació: els aparells cardiocirculatori i respiratori.
     • el sistema de moviment: ossos, músculs i articulacions.

Àrea d’Educació Física

Sistema d’entrenament continu i fraccionat.