Àrea
dEducació Física
Càlcul de la pròpia
capacitat de resistència.
Amb la realització del Test
de Cooper. Comparant els propis
resultats amb:
els personatges dels llibres
amb la mitjana dels nois i noies
de la mateixa edat (hi ha les taules
sobre avaluació
citat a la bibliografia).
La freqüència cardíaca
com a indicador del treball aeròbic
i anaeròbic.
Realitzar diferents activitats físiques:
jugar
un partit de bàsquet de 20
minuts.
pujar
cinc pisos corrent.
fer
una cursa de 100 metres.
caminar
durant 10 minuts.
Calcular les pulsacions per minut
en acabar cadascuna daquestes
activitats i dir si sha realitzat
un treball aeròbic o anaeròbic.
Entrevista a un esportista.
Realitzar una entrevista a un company
esportista interessant-se per aspectes
com:
tipus
dentrenament que realitza.
hores
que hi dedica.
competicions
en què participa al llarg
de lany.
marques
aconseguides en les darreres competicions.
alimentació.
etcètera...
Activitats aeròbiques i anaeròbiques.
Fer una llista de deu activitats
esportives on es requereixi resistència
aeròbica i deu on es requereixi
resistència anaeròbica.
Cadena cinètica.
Llançar una pilota de gimnàstica
des de diferents posicions: asseguts,
agenollats, drets...
Comprovar en quina posició
aconseguim donar més impuls
a la pilota
perquè arribi més
lluny.
Área de Ciències
Experimentals
Esquema de funcionament del cos
humà.
Realització dun dibuix
esquemàtic del cos humà
en funcionament on es
reflecteixi com actuen cadascun
dels òrgans i sistemes més
importants:
el sistema de direcció: el
cervell i els nervis.
el sistema dalimentació:
els aparells cardiocirculatori i
respiratori.
el sistema de moviment: ossos, músculs
i articulacions.
Àrea
dEducació Física
Sistema dentrenament continu
i fraccionat.
|