ERTIS, Espai de Recursos per al Treball Interdisciplinari a la Secundària
 
 
 
 
Objectius didàctics

Conceptuals

Comprendre els conceptes científics bàsics relatius a l’evolució: Darwin i la selecció natural, Lamark i l’herència dels caràcters adquirits, variabilitat genètica, evolució paral·lela, etapes de l’evolució de l’home, mutació preadaptativa.

Conèixer i entendre tres variants geogràfiques concretes del català: català central, valencià i rossellonès.

Procedimentals

Motivar l’alumne en la recerca d’informació complementària, ja sigui a les fonts clàssiques (llibres, enciclopèdies, atles) o als mitjans informàtics (CD-ROM, Internet).

Aprendre a aplicar el mètode científic no tan sols en la resolució de problemes científics,
sinó en la resolució de qüestions de la vida quotidiana i en la presa de decisions subsegüent.

Valorar el rigor científic enfront d’explicacions no raonades o supersticioses.

Valors, actituds i normes

Encoratjar el respecte per les opinions pròpies i per les dels altres.

Valorar la riquesa que suposa l’existència de variants geogràfiques dins d’una mateixa llengua.

Controlar la impulsivitat que duu a fer judicis precipitats i demostrar cautela en l’elaboració de conclusions i en la presa de decisions posterior.

Valorar la perseverança que porta la protagonista a dur a terme el seu projecte fins al final a desgrat de les dificultats i els fracassos.

Pendent de revisar d'acord amb la LOCE o la llei que la substitueixi.