OBJECTIUS GENERALS DETAPA
Conèixer i comprendre els
aspectes bàsics del funcionament
del propi
cos i les conseqüències
dels actes i de les decisions personals
per a la
salut individual i col·lectiva,
i valorar els beneficis que comporten
els hàbits
dexercici físic, dhigiene
i duna alimentació
adequada.
Analitzar els mecanismes i valors
que regeixen el funcionament de
les societats
que li permetin elaborar judicis
i criteris personals i actuar amb
autonomia i
iniciativa en la vida activa i adulta.
Interpretar i produir missatges
amb propietat, autonomia i creativitat,
utilitzant codis artístics,
científics i tècnics,
articulats a fi denriquir
les pròpies
possibilitats de comunicació
i reflexionar sobre els processos
implicats en el seu ús.
Identificar problemes en els diversos
camps del coneixement i elaborar
estratègies per resoldrels
mitjançant procediments intuïtius,
de raonament
lògic i dexperimentació,
i reflexionar sobre el procés
seguit i el resultat obtingut.
OBJECTIUS TERMINALS.
Àrea de Ciències
experimentals
Valorar i conèixer els hàbits
saludables tant individuals com
col·lectius en relació
amb lalimentació, lesport,
els factors que alteren lequilibri
del sistema nerviós
i la necessitat de prendre mesures
adequades per no consumir drogues
i evitar
el contagi de malalties, especialment
les de transmissió més
freqüent.
Relacionar la funció dels
aparells implicats en la nutrició
dun animal i les seves
cèl·lules, i explicar
els aspectes principals de les funcions
de nutrició en lespècie
humana i alguna de les malalties
més freqüents que shi
relacionen, com també
la profilaxi.
Àrea de Ciències
socials
Distingir entre un tipus de paisatge
o un altre amb totes les seves característiques,
i saber quins productes surten de
cadascun i quins són impossibles
dobtenir-shi a causa
del relleu i del clima.
Conèixer com salimenta
la població en determinats
llocs del món no occidental
i comparar-la amb la nostra en termes
polítics, econòmics
i socials.
Àrea de Llengua i Literatura
Llegir expressivament textos literaris
en prosa o en vers, o de les altres
àrees del currículum,
amb veu i entonació adequades
i dacord amb les
regles de lortologia de la
llengua respectiva.
Manifestar interés per la
literatura com a mitjà per
interpretar la realitat.
Analitzar textos literaris de tot
tipus, sobretot narrativa o teatre,
on apareguin
escenes relacionades amb el menjar
i ser capaç dinterpretar-los
segons el
valor que sels dóna
al text.
Ser capaços de llegir receptes
antigues o poc entenedores per fer-ne
una
interpretació correcta.
Pendent de revisar d'acord amb la
LOCE o la llei que la substitueixi.
|