ERTIS, Espai de Recursos per al Treball Interdisciplinari a la Secundària
 
 
 
 
Objectius d'etapa que cobreix


OBJECTIUS GENERALS D’ETAPA

Conèixer i comprendre els aspectes bàsics del funcionament del propi
cos i les conseqüències dels actes i de les decisions personals per a la
salut individual i col·lectiva, i valorar els beneficis que comporten els hàbits
d’exercici físic, d’higiene i d’una alimentació adequada.

Analitzar els mecanismes i valors que regeixen el funcionament de les societats
que li permetin elaborar judicis i criteris personals i actuar amb autonomia i
iniciativa en la vida activa i adulta.

Interpretar i produir missatges amb propietat, autonomia i creativitat,
utilitzant codis artístics, científics i tècnics, articulats a fi d’enriquir les pròpies
possibilitats de comunicació i reflexionar sobre els processos implicats en el seu ús.

Identificar problemes en els diversos camps del coneixement i elaborar
estratègies per resoldre’ls mitjançant procediments intuïtius, de raonament
lògic i d’experimentació, i reflexionar sobre el procés seguit i el resultat obtingut.

OBJECTIUS TERMINALS.

Àrea de Ciències experimentals

Valorar i conèixer els hàbits saludables tant individuals com col·lectius en relació
amb l’alimentació, l’esport, els factors que alteren l’equilibri del sistema nerviós
i la necessitat de prendre mesures adequades per no consumir drogues i evitar
el contagi de malalties, especialment les de transmissió més freqüent.

Relacionar la funció dels aparells implicats en la nutrició d’un animal i les seves
cèl·lules, i explicar els aspectes principals de les funcions de nutrició en l’espècie
humana i alguna de les malalties més freqüents que s’hi relacionen, com també
la profilaxi.

Àrea de Ciències socials

Distingir entre un tipus de paisatge o un altre amb totes les seves característiques,
i saber quins productes surten de cadascun i quins són impossibles
d’obtenir-s’hi a causa del relleu i del clima.

Conèixer com s’alimenta la població en determinats llocs del món no occidental
i comparar-la amb la nostra en termes polítics, econòmics i socials.

Àrea de Llengua i Literatura


Llegir expressivament textos literaris en prosa o en vers, o de les altres
àrees del currículum, amb veu i entonació adequades i d’acord amb les
regles de l’ortologia de la llengua respectiva.

Manifestar interés per la literatura com a mitjà per interpretar la realitat.

Analitzar textos literaris de tot tipus, sobretot narrativa o teatre, on apareguin
escenes relacionades amb el menjar i ser capaç d’interpretar-los segons el
valor que se’ls dóna al text.

Ser capaços de llegir receptes antigues o poc entenedores per fer-ne una
interpretació correcta.




Pendent de revisar d'acord amb la LOCE o la llei que la substitueixi
.