Música i Natura

INICI

Música i Natura
és una activitat didàctica que ens explica el primer pas per conèixer i comprendre el que tenim en comú tots els éssers vius.
La Web de Música és un espai d'aprenentatge i la seva relació amb la biologia ens mostrarà una apassionant experiència que la vida ens dóna a través de la natura.

La biòloga ens diu:

La comunicació és essencial per al desenvolupament de la vida i els éssers vius es comuniquen activament de maneres diferents. El so és una forma de comunicació freqüent en el món animal, en els insectes, els peixos, els amfibis, els ocells i els mamífers.

Els ocells, però, han arribat a desenrotllar una forma de comunicació molt elaborada que els permet passar-se informació precisa sobre si mateixos com a individus i sobre el seu entorn. Per a nosaltres els missatges que transmeten els seus cants potser ens siguin difícils de desxifrar, però en tot cas el procés d'escolta, descoberta i coneixement d'aquests sons pot ser un camí sorprenent i engrescador, tant des del punt de vista naturalista com musical.

Eloïsa Matheu

La compositora ens diu :

La música és un aprenentatge sensitiu del so que ens ajuda no solament a comunicar-nos, sinó també a aconseguir un benestar, ja sigui plàcid i relaxat o que ens predisposi a un moviment i a una vitalitat. Ja fa milers d'anys que tots els éssers vius utilitzen el llenguatge sonor per comunicar-se, aparellar-se i, ja una mica més tard en la nostra història, per sentir plaer.

Aquesta experiència didàctica ens mostra que els cants dels ocells estan molt a prop de les nostres cançons. Que els ocells aprenen a cantar com les nostres corals infantils. Que els ocells i les persones utilitzem el ritme, els intervals i petites melodies per dialogar entre nosaltres. Que sabem que un ocell femella escollirà com a parella el mascle que canti millor, entre altres motius.

Carme Miró

Carme Miró © Web de Música 2006 | webMaster: Maria Ivanova