No
cal dir que l'home és un ésser que s'expressa per mitjà
de la música, de manera que aquesta té un valor preponderant
en la nostra societat, és una forma d'expressió i, per tant,
al llarg de la història s'ha dotat d'un llenguatge específic,
més o menys desenvolupat, depenent del tipus de música,
de l'àrea geogràfica, del període estilístic,
etc.
La música, intangible com poques i immaterial com a cap altra, ocupa un lloc d'importància en el món de la comunicació estètica pels seus continguts de sentiments i emocions. Alguns pedagogs musicals
del segle XX han arribat a argumentar que l'ensenyament de la música
ha de seguir els mateixos passos que l'ensenyament del llenguatge; aquest
es el cas del Eggar Willems, que en el seu llibre "El valor humà
de l'educació musical" compara l'aprenentatge de la llengua
parlada amb l'aprenentatge de la música.
De tota manera, queda clar que la música és un llenguatge, una forma de comunicació i, per tant, disposa d'una sèrie d'elements, amb els quals l'ésser humà pot fer efectiu aquest llenguatge, posant-lo en pràctica. És a dir, el llenguatge necessita uns materials comuns, per tal que aquelles persones que practiquin qualsevol forma d'expressió musical tinguin les eines suficients.
OBJECTIUS GENERALS -Demostrar una sensibilitat, comprensió i creativitat amb un bon gust estètic i artístic en la pràctica musical. -Demostrar un desenvolupament de l'oïda que permeti la distinció i el reconeixement dels elements bàsics que constitueixen el discurs musical. -Adonar-se dels elements fonamentals del llenguatge musical: ritme, melodia, mètrica, expressió.
CONTINGUTS Procediments -Anàlisi, classificació de cançons i obres escoltades en audicions. -Audicions enregistrades. -Reconeixement auditiu d'obres, temes, instruments i formes.
Fets, conceptes i sistemes conceptuals. - Formes musicals, autors i obres.
Actituds, valors i normes. - Interès per les audicions musicals. - Respecte del silenci en les audicions i pels companys. - Curiositat pel coneixement d'obres, autors i estils. |
||||
|