Aprofitem la vida d'escola per a conèixer artistes |
Introducció
Posar un nom a la classe és un
fet habitual. Per què no "batejar" les aules amb noms d'artistes
i aprofitar per a conèixer-los una mica més? Aquesta
fou la proposta dels mestres a les classes participants en el projecte
PECA. A més, el nom de la classe és el motiu de la decoració
de la porta d'entrada a la mateixa. D'aquesta manera, la tria del nom i
la decoració de la porta esdevenen un moment important en la cohesió
i la identitat col.lectiva del grup, doncs no només es produeix
a partir de la discussió, sinó també, i molt important,
a través de l'actuació, de la representació plàstica
i creativa.
|
|
Activitat
* A principi de curs, els mestres plantegem als delegats de curs la possibilitat de buscar per a les classes noms d'artistes per tal d'ambientar més el projecte PECA. Els delegats porten la proposta a les seves respectives classes i s'accepta. * Els tutors demanen al grup quins artistes contemporanis coneixen. Dies després, alumnes i mestres porten reproduccions d'obres d'alguns dels autors mencionats per tal d'escollir-ne algun amb el qual la classe se senti identificat. * Un cop triat l'artista que donarà nom a la classe, (en el nostre cas les 4 classes van escollir Calder, Dalí, Miró i Kandinsky) algú proposa buscar informació per a saber més coses de la seva vida, les seves obres i les seves característiques. En una altra classe proposen explicar a la resta de l'escola quins eren els l'artistes triats. També es podien ensenyar algunes de les seves obres. * S'inicia així un procés de treball doble: - D'una banda un petit projecte de recerca
d'informació sobre l'artista amb la finalitat d'organitzar-la de
manera breu i senzilla per a poder-la traspassar als companys i companyes
de l'escola. El resultat seran uns textos breus sobre la vida, l'obra i
les característiques de l'artista que per grups aniran a explicar
a la resta de classes de l'escola. S'ajudaran de llibres d'imatges, fotografies,
pòsters o diapositives.
|
|
- D'altra banda, a partir de les obres del "nostre" artista s'elabora un projecte de decoració de la porta de la classe. A la porta hi haurà la reproducció o la recreació d'alguna obra o, si més no, de l'estil o la tècnica de l'artista escollit. |
Fitxa 2... | Torna a l'índex del quadern... |