Aprofitem la vida d'escola per a conèixer artistes

Introducció

Posar un nom a la classe és un fet habitual. Per què no "batejar" les aules amb noms d'artistes i aprofitar per a conèixer-los una mica més? Aquesta fou la  proposta dels mestres a les classes participants en el projecte PECA. A més, el nom de la classe és el motiu de la decoració de la porta d'entrada a la mateixa. D'aquesta manera, la tria del nom i la decoració de la porta esdevenen un moment important en la cohesió i la identitat col.lectiva del grup, doncs no només es produeix a partir de la discussió, sinó també, i molt important, a través de l'actuació, de la representació plàstica i creativa.

Activitat

* A principi de curs, els mestres plantegem als delegats de curs la possibilitat de buscar per a les classes noms d'artistes per tal d'ambientar més el projecte PECA. Els delegats porten la proposta a les seves respectives classes i s'accepta.

* Els tutors demanen al grup quins artistes contemporanis coneixen. Dies després, alumnes i mestres porten reproduccions d'obres d'alguns dels autors mencionats per tal d'escollir-ne algun amb el qual la classe se senti identificat.

* Un cop triat l'artista que donarà nom a la classe, (en el nostre cas les 4 classes van escollir Calder, Dalí, Miró i Kandinsky) algú proposa buscar informació per a saber més coses de la seva vida, les seves obres i les seves característiques. En una altra classe proposen explicar a la resta de l'escola quins eren els l'artistes triats. També es podien ensenyar algunes de les seves obres.

* S'inicia així un procés de treball doble:

- D'una banda un petit projecte de recerca d'informació sobre l'artista amb la finalitat d'organitzar-la de manera breu i senzilla per a poder-la traspassar als companys i companyes de l'escola. El resultat seran uns textos breus sobre la vida, l'obra i les característiques de l'artista que per grups aniran a explicar a la resta de classes de l'escola. S'ajudaran de llibres d'imatges, fotografies, pòsters o diapositives.

- D'altra banda, a partir de les obres del "nostre" artista s'elabora un projecte de decoració de la porta de la classe. A la porta hi haurà la reproducció o la recreació d'alguna obra o, si més no, de l'estil o la tècnica de l'artista escollit.  La porta de la classe de 5è: Kandinsky

Fitxa 2... Torna a l'índex del quadern...