Filosofia i Art Contemporani Europeu
Quaderns pedagògics europeus nº 12
Autors: Enric Calvet, Iñaki Andrés, Carme Bosch i Ceip Pau Vila.
p.a.u. educació i la Oficina de Cooperació Educativa i Científica amb la Unió Europea de la Direcció General de Promoció Educativa del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. Barcelona, gener 1999.
ISBN 84-8294-231-X de la edició en català i ISBN 84-8294-232-8 de la edició en castellà.
Es pot fer filosofia a l'escola?
Poden els infants, amb els seus ulls nous, comprendre l'art més nou?
Es pot educar la sensibilitat artística?
A quina edat es comença a formar un pensament estètic propi?
Es pot construir Europa sense tenir present la dimensió estètica?

Aquí teniu algunes activitats que us poden donar resposta a aquestes preguntes. També podeu
consultar les pàgines d'introducció al Projecte PECA i de metodologia de treball. 


1. Conèixer les arts i els artistes

Fitxa 1 Aprofitem la vida d'escola per a conèixer artistes
Fitxa 2 Visitem un museu
Fitxa 3 L'escola pot ser una sala d'exposicions
Fitxa 4 Descobrim l'art als carrers on vivim

2. Pensament, llenguatge i llenguatges artístics

Fitxa 5 Donem vida a una obra d'art
Fitxa 6 La poesia i les belles arts
Fitxa 7 Compartim la mirada amb els altres
Fitxa 8 Fotografia i autoconeixement
Fitxa 9 Ens transformem en peixos

3. Crear, recrear i recrear-se

Fitxa 10 Juguem amb Miró
Fitxa 11 Aprenem a mirar com Picasso
Fitxa 12 Ens inspirem en Kandinsky
Fitxa 13 Fem una escultura al pati de l'escola


Tornar al Portal de PECA