La poesia i les belles arts |
Introducció
L'escultura pren vida en la nostra imaginació. La contemplació d'uns objectes estàtics, inanimats, d'uns ferros arrenglerats o del granit treballat, ens porta a expressar les nostres idees i sentiments que, poc a poc, esdevenen formes en la nostra ment. Aquesta expressió del sentit estètic
fa que l'escultura adopti possibles moviments, suggerits per les mateixes
formes, i que el nostre pensament els converteixi en recursos poètics.
|
|||
Activitat
Aquesta activitat es pot realitzar amb qualsevol curs de primària o secundària, tot i tenint en compte que el llenguatge poètic és un recurs de difícil domini. * A la classe de filosofia es presenten diverses escultures i es descriuen segons el que semblen, el que suggereixen o el que cadascú s'imagina que és. * La discussió s'extén cap a idees més abstractes: bellesa, moviment, llibertat, unitat, ... * De totes elles se'n seleccionen 4, aquelles que han estat més comentades i que per les seves diferents interpretacions han agradat més. * S'inicia un treball paral.lel: la poesia
a partir de les escultures i la relació del moviment corporal amb
un possible moviment de cadascuna d'elles.
Poesia * Aprofitant el treball sobre la poesia i coneixement de diferents recursos poètics, treballats prèviament a classe, els nens i nenes expressen les seves idees, sentiments i vivències respecte a les escultures treballades. * Es redacten diferents poesies sobre
cada obra per a comprendre la multiplicitat de variacions en la interpretació
d'una escultura, tot comprovant-ho, després, amb les intencions
dels autors.
Treball corporal * Es proposa que, partint d'una de les
escultures, aconsegueixin donar-li moviment, donar-li vida, segons les
següents consignes:
* Es divideix la classe en grups per a
què cadascun elabori la seva proposta de moviment i es coordini.
* Després, davant la resta del grup, es representen els moviments preparats. En finalitzar la sessió es discuteix sobre les diferents maneres de donar "vida" a les escultures i el que s'ha volgut expressar i interpretar. "Podria ser un laberint filós
|
Fitxa 7... | Torna a l'índex del quadern... |