Descobrim l'art als carrers on vivim

 
Introducció

Una de les coses més difícils, discutibles i potser inútils és definir què és art i què no ho és. Una manera de construir amb els nostres infants idees sobre l'art (sembla obvi que, malgrat tot, l'art existeix) és explorar el concepte de bellesa i el seu contrari, la lletjor.

L'observació atenta, la reflexió i el diàleg sobre el nostre entorn ens permeten descobrir moltes coses que abans no havíem vist o no les havíem vist d'aquella manera. El descobriment del que hi ha, sovint, porta també al seu complementari: el descobriment del que falta.
 

Activitats

Les activitats poden girar entorn de tres eixos: descobrir, representar o recrear i proposar canvis.
 

    * Descobrir:

- Descobrim les coses boniques, sorprenents i lletges que envolten la nostra vida quotidiana: Quines coses us semblen boniques d'aquesta sala? Per què? (Pot ampliar-se a l'escola en general, a casa, etc. Es pot només assenyalar l'objecte, portar un dibuix o una foto, o portar-lo realment per a fer una petita exposició de les coses belles que ens envolten.)

- Descobrim l'art que hi ha als carrers de la localitat on vivim a través d'una  passejada per la mateixa. Quins elements (espais, cases, portes...) t'agraden especialment del teu poble o ciutat?

- Travessa: on és aquest dibuix o foto? S'exposa en una paret de l'escola una petita col.lecció de fotografies o dibuixos d'algun element o indret trobats a la passejada per la localitat amb un plànol de la mateixa al costat. Es tracta d'encertar on està situat. També es pot fer donant una llista d'adreces on es poden trobar les imatges exposades.

- Gimkana o descoberta d'elements artístics a través d'algun joc de pistes.
 

   * Representar o recrear:Picaporta de Can Pasqual. Esparreguera

- Dibuixem les coses belles que hem trobat al nostre poble, barri, o ciutat.
- Representem de forma esquemàtica els espais que ens han agradat: només els colors (paper xarol), els volums (porexpan, fang, fusta), les textures...
 

    *Proposar canvis:

- Quantes obres d'art hem pogut trobar en espais públics?

- Trobem a faltar elements artístics en el nostre poble? Com es podria posar remei a aquesta deficiència?

- Podem fer alguna cosa per transformar alguns dels espais que hem vist?

 


Fitxa 5... Torna a l'índex del quadern...