MENA: Magdalena penitent, fusta de cedre policromada, c. 1650, Museu N. d'Escultua, Valladolid. A: Historia del Arte Salvat,Vol 8, 69. |
La fusta es
pot tallar amb éines adients, ben esmolades i variades,
per fer tots els efectes que convenen a l'artista: la
suavitat dels cabells, la solidesa de la carn, la
flexibilitat del vestit de fulla de palma amb el que es
cobreix la Magdalena...; després, el color
acaba de fer l'efecte. Segons la tradició, la Magdalena és aquella dona pecadora que es converteix quan coneix a Jesus i decideix canviar de vida; llavors, marxa al desert, per fer penitència, que és on nosaltres la veiem; s'ha després dels seus vestits bonics i luxosos i ha deixat els seus perfums. Està tota dedicada a Déu però la penitència i la duresa de la seva nova vida encara no s'ha reflectit en el seu cos que es jove, fresc i bellíssim. Ella s'ha lliurat del tot a Crist crucificat segons ho indica amb el seu gest. És una obra molt pròpia del Barroc (segle XVII) que mostra l'experiència religiosa viscuda amb gran intensitat i corporalment. |
Continuarem ara amb les tècniques |