Torna a Què no t'enxampin!

Desenvolupament del joc:

  1. Un dels dos equips inicia el joc, llançant la pilota cap a l'altre camp, mirant de tocar una de les persones de l'equip contrari. Per fer-ho no es pot traspassar la línia centra.
  2. Els jugadors i jugadores de l'altre equip ha de córrer i esquivar la pilota. Si la pilota no toca a ningú, una persona del segon equip, recull la pilota i repeteix la operació en sentit contrari.
  3. Si un llançament toca a una persona de l'equip contrari, aquesta està morta i se'n va a la zona de morts situada darrera de l'equip contrari.
  4. La persona morta disposa d'un llançament des de la zona de morts per a matar a algú de l'equip contrari i salvar-se. Si no ho aconsegueix resta a la zona de morts fins a que es pugui fer amb una pilota (sense sortir de la zona de morts) i matar a algun adversari.
  5. Els jugadors vius i els morts d'ambdos equips poden passar- se la pilota com a estratègia per a marejar i cansar al contrincant.
  6. Si una persona agafa una pilota a l'aire, disparada per un adversari, no està morta. Si que ho està la persona que ha llançat.
  7. Quan només queda un jugador/a en un dels dos equips i la maten, tot l'equip disposa de 5 llançaments per a salvar a algun o alguns representants i poder proseguir el joc.
  8. Guanya l'equip que mata a tot l'equip contrari.
A matar o balón-tiro

Origen: Escoles d'arreu

Material: Una pilota

Situació inicial: Es delimita un espai de joc rectangular de 12x7 metres aproximadament. El camp es divideix en dues meitats de 6x7 metres. Al final de cada camp es delimita una zona de morts. Es formen dos equips de 6 jugadors. Cada equip es situa en una meitat del camp.