Jocs de carrer
He volgut incorporar aquesta secció amb la idea expressa de recuperar de la memòria aquells jocs que anys enrere eren practicats als carrers i les places de pobles i ciutats. Les noves característiques dels grans nuclis urbans (trànsit, edificacions...) no permeten realitzar molts d'aquests jocs, però sempre podem trobar un racó en el pati d'una escola o al mig d'una placeta per a poder jugar.

Alguns dels jocs que trobareu en aquest apartat necessiten de la fabricació d'algun material específic: com les baldufes, els patacons o els bilboquets. D'atres, simplement podreu jugar-los si disposeu del material de rebuig adequat, com les xapes o les pedres.
Però s'hagin de construir o no, només caldrà que tingueu el material de desfeta a l'abast. Ja veureu que bé funcionen.

Doneu-los a conèixer als i les vostres alumnes i us sorprendreu de la bona rebuda que tenen entre la canalla. No és casual que aquest tipus de jocs hagin perdurat des de fa anys practicats per moltes generacions. Molts d'ells, veureu que són producte de les desfavorables situacions econòmiques que patia molta gent i que obligaven a nens i nenes a desenvolupar la imaginació per a jugar amb quatre coses que tenien a la vora.
Si han perdurat, és per que tenen quelcom de màgic.