NECESSITATS EDUCATIVES
dislèxiaTRASTORN DE LLENGUATGE
La Llei 13/1982, de 7 d'abril, d'integració social dels minusvàlids estableix a Catalunya els principis de normalització, sectorització i integració escolar dels alumnes amb discapacitats educatives d'origen divers.

Aquest alumnat es atès en centres ordinaris o en centres d'educació especial quan les necessitats educatives de l'alumne requereix recursos específics i especialitzats. L'escolarització  pot tenir caràcter d' educació compartida, entre el centre ordinari en el qual l'alumne s'integra i el centre d'educació especial que atengui a l'alumne de forma específica si el primer no li pot donar aquesta especificitat.

Tot escolar és, en principi,  un alumne amb necessitats educatives que mereix una atenció més o menys personalitzada per part del professorat. Hi ha un grup d'alumnes que tenen dificultats específiques, i que són mereixedors d'una atenció determinada i individualitzada, i que sense aquest ajut difícilment poden assolir els objectius bàsics de l'ensenyament obligatori. Aquests alumnes necessiten una adequació dels continguts del currículum.

L'atenció educativa a aquests alumnes ha d'intentar, entre altres objectius,  proporcionar el major grau possible d'autonomia i d'independència personal i social, i aconseguir el màxim nivell de competències bàsiques  que possibilitin la seva integració escolar, social i laboral.

Per aquesta raó hem elaborat  l'apartat de treball on hi ha una relació de centres formatius, associacions i tallers ocupacionals que faciliten una millor integració dels discapacitats.

autisme, síndrome de Rett, síndrome d'AspergerTRASTORNS DE PERSONALITAT
síndrome de Down, síndrome de X-FràgilSÍNDROME