Per tal d'aprovar la Webquest heu de presentar el resultat de totes les activitats i la tasca final. El resultat de les diferents activitats pot ser un document de text que trametreu per correu electrònic al/a la docent. La tasca final consisteix en una campanya de sensibilització sobre l'estalvi energètic a la llar.
Avaluarem el treball en base als percentatges següents:
Activitats parcials : 40 %
Projecte final : 40 %
Treball en equip : 20 %
La vostra qualificació es calcularà en els diferents apartats, en base a les indicacions de les rúbriques següents. Tingueu-les en compte des del començament, per tal de millorar les vostres actuacions.
Rúbrica d'avaluació de les activitats parcials |
Aspectes |
|
Acceptable
2 |
Bé
3 |
Excel·lent
4 |
Puntuació |
Cerca d'informació |
Poc esforç en la cerca i poca qualitat dels materials trobats |
Cert esforç en la cerca, tot i que els materials poden millorar |
Esforç apreciable en la cerca d'informació i en la qualitat del material trobat |
Bona cerca i tria dels millors materials |
|
Elaboració del contingut |
El material ha estat reproduït sense elaboració |
Material poc elaborat, que no s'adapta al que es demana |
Contingut força elaborat i que correspon al que es demana |
Contingut molt ben elaborat amb un enfocament original |
|
Llengua |
Moltes faltes d'ortografia i incorreccions |
Hi ha bastants errors d'ortografia i d'expressió |
Bona ortografia, expressió millorable |
Correcció ortogràfica i expressió clara i fluïda |
|
Presentació |
Confús, incomplet i sense un estil clar |
Cada apartat està organitzat, però no hi ha una línia estètica |
Força coherent i ben organitzat |
Molt bona presentació, a més a més original |
|
Organització del contingut |
No s'aprecia l'aplicació de cap criteri en l'organització del contingut |
Les diferents activitats presenten una organització apreciable, però no el conjunt |
Activitats ben organitzades, amb un intent apreciable d'organització del conjunt |
La lectura de les respostes és clara, ja que hi ha una organització evident del contingut global |
|
Correcció de les respostes |
Força respostes errònies |
En general respostes correctes, però poc raonades |
Respostes correctes i raonades, amb poca transformació de la informació |
La informació està apreciablement transformada i raonada, i les respostes són correctes |
|
Puntuació total |
|
|
|
|
|
Rúbrica d'avaluació de la tasca final |
Aspectes |
|
Acceptable
2 |
Bé
3 |
Excel·lent
4 |
Puntuació |
Presentació global |
Manca de títol, espais buits, no es destaquen els punts de màxim interès, lectura difícil, no es fan servir imatges o estan fora de context |
Hi ha un títol i un equilibri apreciable en la presentació del contingut, però falta ordre en la informació i un ús adient de les imatges |
Títol encertat, lectura fàcil, informació ben organitzada i equilibrada en la presentació. Les imatges o els colors són poc encertats |
Presentació organitzada i equilibrada en tots els aspectes |
|
Llengua |
Incorreccions en l'ús de la llengua. Lèxic pobre. Expressió pobra |
Algunes incorreccions ortogràfiques. Lèxic millorable. Expressió poc fluïda |
Força correcció ortogràfica. Lèxic acurat. Expressió millorable |
Bon ús global de l'ortografia, del lèxic específic i de l'expressió |
|
Contingut global |
La informació que es dóna és pobra, no està raonada, i no respon al que es demana |
Informació abundant però poc raonada. No s'extreuen unes conclusions clares |
La informació és correcta i dóna resposta al problema plantejat, però s'aprecia manca de raonaments i conclusions |
Informació correcta, ben raonada i de la qual es poden extreure unes conclusions clares, que corresponen al que es demana |
|
Tractament de la informació |
La informació donada està apreciablement copiada de les fonts d'origen |
La informació ha estat transformada, però en la transformació s'ha perdut el sentit global |
Informació clarament transformada, mantenint el sentit global |
La informació ha estat clarament transformada i analitzada, aconseguint-se un producte final original i ben organitzat |
|
Dificultat tècnica |
El producte final presentat no té gaire dificultat tècnica |
S'han fet servir aplicacions informàtiques de manera bàsica |
S'han fet servir aplicacions informàtiques en un nivell avançat |
Es presenten materials que requereixen un nivell alt de treball amb ordinador |
|
Crèdits |
No es reconeixen les fonts bibliogràfiques ni de les imatges |
Es reconeixen algunes fonts bibliogràfiques, però estan mal citades |
Es reconeixen les fonts d'informació i de les imatges |
Es reconeixen les fonts de tota la informació presentada, i estan ben citades |
|
Puntuació total |
|
|
|
|
|
Rúbrica d'avaluació del treball en equip |
Aspectes |
|
Acceptable
2 |
Bé
3 |
Excel·lent
4 |
Puntuació |
Planificació |
No s'aprecia una planificació prèvia del treball a realitzar |
S'aprecia una planificació prèvia, tot i que ha faltat previsió en l'organització temporal |
El treball ha estat planificat i s'ha seguit correctament aquesta planificació |
Treball molt ben planificat des del començament, tant des del punt de vista temporal com de la distribució de tasques |
|
Coordinació |
No s'aprecia coordinació en el treball de grup. Els membres del grup no han assolit el seu rol |
L'equip s'ha coordinat mínimament per tal de realitzar tot el treball, tot i que no s'han assumit els diferents rols |
Els membres de l'equip han assumit els seus diferents rols i han fet correctament la seva tasca, però s'aprecia manca de coordinació en el producte final |
La bona organització de tot l'equip i del producte final són remarcables |
|
Ús d'internet |
Els membres de l'equip necessiten ajuda per visitar els enllaços proposats i tenen dificultat per navegar per la xarxa |
L'equip utilitza les eines d'internet de manera correcta, però té dificultats per localitzar les informacions demanades |
Bon domini dels cercadors i del navegador i, en general, bona selecció d'informació en els materials trobats |
L'equip ha treballat de manera correcta i totalment autònoma en la cerca i la localització d'informacions a la xarxa |
|
Puntuació total |
|
|
|
|
|
|