Formació de Persones Adultes
PORTEM KYOTO A CASA?

AVALUACIÓ

Per tal d'aprovar la Webquest heu de presentar el resultat de totes les activitats i la tasca final. El resultat de les diferents activitats pot ser un document de text que trametreu per correu electrònic al/a la docent. La tasca final consisteix en una campanya de sensibilització sobre l'estalvi energètic a la llar.
Avaluarem el treball en base als percentatges següents:

Activitats parcials : 40 %
Projecte final : 40 %
Treball en equip : 20 %

La vostra qualificació es calcularà en els diferents apartats, en base a les indicacions de les rúbriques següents. Tingueu-les en compte des del començament, per tal de millorar les vostres actuacions.

Rúbrica d'avaluació de les activitats parcials
Aspectes

Fluix
1

Acceptable
2

3
Excel·lent
4
Puntuació
Cerca d'informació Poc esforç en la cerca i poca qualitat dels materials trobats Cert esforç en la cerca, tot i que els materials poden millorar Esforç apreciable en la cerca d'informació i en la qualitat del material trobat Bona cerca i tria dels millors materials
Elaboració del contingut El material ha estat reproduït sense elaboració Material poc elaborat, que no s'adapta al que es demana Contingut força elaborat i que correspon al que es demana Contingut molt ben elaborat amb un enfocament original
Llengua Moltes faltes d'ortografia i incorreccions Hi ha bastants errors d'ortografia i d'expressió Bona ortografia, expressió millorable Correcció ortogràfica i expressió clara i fluïda
Presentació Confús, incomplet i sense un estil clar Cada apartat està organitzat, però no hi ha una línia estètica Força coherent i ben organitzat Molt bona presentació, a més a més original
Organització del contingut No s'aprecia l'aplicació de cap criteri en l'organització del contingut Les diferents activitats presenten una organització apreciable, però no el conjunt Activitats ben organitzades, amb un intent apreciable d'organització del conjunt La lectura de les respostes és clara, ja que hi ha una organització evident del contingut global
Correcció de les respostes Força respostes errònies En general respostes correctes, però poc raonades Respostes correctes i raonades, amb poca transformació de la informació La informació està apreciablement transformada i raonada, i les respostes són correctes
Puntuació total

 

Rúbrica d'avaluació de la tasca final
Aspectes

Fluix
1

Acceptable
2

3
Excel·lent
4
Puntuació
Presentació global Manca de títol, espais buits, no es destaquen els punts de màxim interès, lectura difícil, no es fan servir imatges o estan fora de context Hi ha un títol i un equilibri apreciable en la presentació del contingut, però falta ordre en la informació i un ús adient de les imatges Títol encertat, lectura fàcil, informació ben organitzada i equilibrada en la presentació. Les imatges o els colors són poc encertats Presentació organitzada i equilibrada en tots els aspectes
Llengua Incorreccions en l'ús de la llengua. Lèxic pobre. Expressió pobra Algunes incorreccions ortogràfiques. Lèxic millorable. Expressió poc fluïda Força correcció ortogràfica. Lèxic acurat. Expressió millorable Bon ús global de l'ortografia, del lèxic específic i de l'expressió
Contingut global La informació que es dóna és pobra, no està raonada, i no respon al que es demana Informació abundant però poc raonada. No s'extreuen unes conclusions clares La informació és correcta i dóna resposta al problema plantejat, però s'aprecia manca de raonaments i conclusions Informació correcta, ben raonada i de la qual es poden extreure unes conclusions clares, que corresponen al que es demana
Tractament de la informació La informació donada està apreciablement copiada de les fonts d'origen La informació ha estat transformada, però en la transformació s'ha perdut el sentit global Informació clarament transformada, mantenint el sentit global La informació ha estat clarament transformada i analitzada, aconseguint-se un producte final original i ben organitzat
Dificultat tècnica El producte final presentat no té gaire dificultat tècnica S'han fet servir aplicacions informàtiques de manera bàsica S'han fet servir aplicacions informàtiques en un nivell avançat Es presenten materials que requereixen un nivell alt de treball amb ordinador
Crèdits No es reconeixen les fonts bibliogràfiques ni de les imatges Es reconeixen algunes fonts bibliogràfiques, però estan mal citades Es reconeixen les fonts d'informació i de les imatges Es reconeixen les fonts de tota la informació presentada, i estan ben citades
Puntuació total          

 

Rúbrica d'avaluació del treball en equip
Aspectes

Fluix
1

Acceptable
2

3
Excel·lent
4
Puntuació
Planificació No s'aprecia una planificació prèvia del treball a realitzar S'aprecia una planificació prèvia, tot i que ha faltat previsió en l'organització temporal El treball ha estat planificat i s'ha seguit correctament aquesta planificació Treball molt ben planificat des del començament, tant des del punt de vista temporal com de la distribució de tasques
Coordinació No s'aprecia coordinació en el treball de grup. Els membres del grup no han assolit el seu rol L'equip s'ha coordinat mínimament per tal de realitzar tot el treball, tot i que no s'han assumit els diferents rols Els membres de l'equip han assumit els seus diferents rols i han fet correctament la seva tasca, però s'aprecia manca de coordinació en el producte final La bona organització de tot l'equip i del producte final són remarcables
Ús d'internet Els membres de l'equip necessiten ajuda per visitar els enllaços proposats i tenen dificultat per navegar per la xarxa L'equip utilitza les eines d'internet de manera correcta, però té dificultats per localitzar les informacions demanades Bon domini dels cercadors i del navegador i, en general, bona selecció d'informació en els materials trobats L'equip ha treballat de manera correcta i totalment autònoma en la cerca i la localització d'informacions a la xarxa
Puntuació total