Formació de Persones Adultes
PORTEM KYOTO A CASA?

TASCA

Al llarg d'aquest treball anireu descobrint que el vostre rol en relació amb el canvi climàtic és molt més actiu del que us imagineu. L'objectiu fonamental és que prengueu consciència d'aquesta realitat i que actueu en conseqüència.

En la primera part del treball us proposem una sèrie d'activitats que us permetran assolir els coneixements bàsics en la matèria. Aquestes activitats les podeu realitzar individualment o per parelles. Per dur-les a terme haureu d'assumir el rol de consumidors responsables que volen comprar els electrodomèstics per un habitatge nou. Ara bé, com que esteu molt compromesos amb el medi ambient, voleu informar-vos bé de les implicacions mediambientals de l'ús dels electrodomèstics.

Per últim, i com que no voleu quedar-vos de braços creuats, dureu a terme una campanya de sensibilització en el vostre entorn proper (família, veïnat, escola,...). Per fer-ho, dissenyareu una campanya de sensibilització consistent en:

• Pòsters divulgadors, que donin la informació científica bàsica necessària per tal d'entendre l'origen del problema.
  • Tríptics en els quals explicareu més detalladament el perquè de l'estalvi energètic a les nostres llars, i com ho podem aconseguir.
  • Podeu preparar també altres tipus de campanyes de sensibilització (presentacions multimèdia, exposicions orals,... ).

En aquesta tasca final treballareu en grups de tres alumnes. Cada membre del grup haurà d'assumir un dels rols següents:

• Un tècnic o una tècnica en informàtica, encarregat/da de la part tècnica de la realització.
  • Un dissenyador o una dissenyadora, responsable dels aspectes estètics.
  • Un editor o una editora, encarregat/da de recopilar, analitzar i redactar la informació.

Tingueu en compte que tot el material que creeu estarà destinat al públic real del vostre entorn i que, com que ja haureu finalitzat les activitats, haureu de ser rigorosos en totes les informacions que doneu.

També es tindrà en compte l'originalitat i l'atractiu en la presentació.

Esperem que us agradi i, sobretot, que us sigui útil en la vostra vida diària.

Anem a portar Kyoto a casa...