| 
               La gran quantitat d'informació que actualment
              s'ha de gestionar fa que l'ús de nombres d'identificació (com
              poden ser el del telèfon o la matrícula del cotxe) sigui cada
              vegada més freqüent i necessari. Així no només les persones
              acostumem a tenir un o més números assignats (el DNI, el del
              passaport, el de matrícula en el centre que estudiem..), sinó
              que molts dels productes que podem comprar als comerços tenen el
              seu propi D.N.I representat pel codi de barres. Les publicacions,
              com llibres o revistes, també tenen el seu DNI específic: el
              ISBN i el ISDN respectivament.
                
            
  | 
        
            
               
             | 
          
        
          
            | 
             
De la mateixa manera que als bitllets se'ls hi afegeixen gran quantitat de
senyals per evitar o descobrir la seva falsificació (papers i tintes especials,
marques microscòpiques, nombres de sèrie...), els nombres del DNI, els dels
Codis de Barres o del ISBN, els dels comptes corrents i targetes de crèdit,
tenen també la seva marca d'autenticitat que ve donada per una xifra o una
lletra de control que s'acostuma a afegir al final. Aquesta marca s'acostuma a
conèixer com dígit de control. Normalment aquesta lletra o
              número s'assigna mitjançant un algoritme de càlcul (una mena de
              fórmula) que, sovint, està relacionat amb qüestions de
              divisibilitat.
         
            
             |