Treball cooperatiu  
 

Tot seguit, podeu activar l'eina Col·laborar.

Icona de Col·laborar

de manera que a partir d'aquest moment tots els usuaris, de forma ordenada, poden prendre el control de l'aplicació fent un doble clic. 

En aquest gràfic següent es mostra novament els ordinadors connectats, si tenen àudio i vídeo activats, les propietats de cada màquina, però ens interessa especialment la indicació de la darrera columna, en la qual podeu observar diverses situacions:

 
   
 
   
Argo 1 En control, és la màquina que en aquests moments té el control de l'aplicació que es comparteix.
Aptiva 2 Colaborando, vol dir que ha agafat en algun moment el control de l'aplicació.
Argo2, Argo 3, ... Sin colaborar, posa de manifest que aquestes màquines de moment només han actuat com a observadors passius.
 
   

Aquest tipus d'operacions són difícils de realitzar amb alumnes de primària. Col·laborar implica un gran ordre en la intervenció. D'altra manera en clicar amb el ratolí el control passar a la màquina que ho demana. 

Els nens i nenes de primària solen ser molt actius i els ratolins... no paren, sovint això provocarà que l'activitat sigui una mica caòtica, en prendre's el control els uns als altres contínuament. Poder en grups d'alumnes tranquils sigui viable. Amb els que jo he provat no.  

 
 
   
 
 
Chema Moreno - Cerdanyola del Vallès