En aquesta pàgina anirem explicant que hem aportat nosaltres en aquest any màgic.

24 de febrer de 2009. Els alumnes de Ciències del Món Contemporani de 1rA (Batxillerat) representen la història adaptada del Petit Princep als nens de 1 a 3 anys de l'Escola Bressol Municipal d'Alcarràs.

11 de març de 2009. Ens arriba el telescopi Meade LX200, un 8" que ens permetrà ampliar les possibilitats de treball.

18 de març de 2009. Jornada de portes obertes. Els pares i mares dels nois de 6è de les escoles d'Alcarràs, Soses i Torres de Segre ens visiten. El nou telescopi es converteix en el centre d'atenció de la jornada.

2 d'abril de 2009. Participació en les 100 hores d'astronomia que es fan a tot el planeta. No es va fer per la pluja

3 d'abril de 2009. Conferència de J.M. Torrelles a l'institut, "L'aigua a l'Univers" a la que van assistir unes 80 persones entre alumnes i profes de l'institut. Be, i l'amic Anicet de l'IES Guindàvols.

23 d'abril de 2009. Observació del Sol a la plaça de l'institut durant el matí de la diada de Sant Jordi.

23 d'abril de 2009. Per si no teniem prou el mateix dia vam representar per segon cop El Petit Príncep a l'Escola Bressol Municipal de Soses.

25 d'abril de 2009. Tornem a representar la mateixa obra a Lleida, dins el Dia de la Ciència al Carrer, però aquest cop "3 cops".

Durant el maig i juny de 2009 el tema transversal a la nostra biblioteca va ser l'astronomia.

15 de desembre de 2009, inauguració de l'exposició de fotografia astronòmica a la primera planta de l'institut.