Verificació de capacitats perceptivo-motrius per a nens i nenes de 8 a 10 anys |
NOM:_____________________________________________ |
Imatge i percepció corporal |
1
|
2
|
3
|
4
|
Reconeix la dreta i l'esquerra sobre els altres i l'espai. | ||||
Pot completar una figura humana a partir del dibuix d'una meitat del cos ,de forma simètrica. |
Control e l'actitud i la postura |
1
|
2
|
3
|
4
|
Es manté en equilibri sobre un sol peu i amb els ulls tancats durant més de 8 seg. | ||||
Es capaç de caminar cap endavant sobre un banc suec invertit. |
Percepció, organització i representació espacial |
1
|
2
|
3
|
4
|
Pot calcular a ull la distància des d'ell a un element ,prenent com a referència el seu cos. |
Percepció, organització i representació temporal |
1
|
2
|
3
|
4
|
Es capaç de reproduir colpejant amb la mà sobre una taula , seqüències rítmiques senzilles. |
Coordinació òculo-motriu |
1
|
2
|
3
|
4
|
Es capaç d'interceptar i colpejar una pilota de tennis amb una raqueta. |
Coordinació locomotriu |
1
|
2
|
3
|
4
|
Pot saltar rítmicament alternant els suports d'un i altre peu ( 2 ò 3 vegades seguides amb cada peu i canviar ). | ||||
Pot saltar a la corda de forma continuada |
Flexibilitat |
1
|
2
|
3
|
4
|
En posició d'assegut a terra amb les cames sota un banc suec ,arriba a tocar ... |
Potència |
1
|
2
|
3
|
4
|
Pot llançar una pilota de tennis a més de 12 metres. |
Velocitat |
1
|
2
|
3
|
4
|
És capaç de córrer 30 metres en menys de 6 segons. |
Resistència |
1
|
2
|
3
|
4
|
Pot córrer a ritme regular més de 7 minuts. |
Items: 0 = Malament, 1 = Regular, 2 = Bé
Es passa el questionari de valoració a l'inici i al final de cada curs escolar. Cal dedicar-hi un parell de sessions cada vegada.