Tornar pàgina principal
 

Lectura per parelles

Algunes  persones Neolectores tenen especial dificultat i a la vegada especial interès en la Lectura i en el marc de les activitats de la classe sovint trobem dificultats per poder dedicar temps a la lectura individualitzada. La lectura per parelles és un recurs interessant per fer servir en aquests casos.
Es tracta d'aparellar una persona que sap llegir (sovint una persona voluntària de Graduat) amb una Neolectora i que en un temps estipulat a la setmana es trobin per llegir. La Neolectora llegeix en veu alta i la tutora ajuda, corrigeix, comprova la comprensió...
Aquesta experiència l'han duta a terme a l'EA Trinitat Vella. Si voleu més informació podeu parlar amb la Montse.
 

Treball de final de curs

Amb la intenció de fer un repàs sobre els objectius que es perseguien aquest curs amb un grup de Neolectores, vaig proposar escriure una carta  explicant allò que havien après. Primer vam fer un llistat i després la carta. Aquesta activitat va ser molt motivadora perquè es van adonar que havien après coses, és a dir, van veure el got mig ple i no mig buit.

Aquí teniu un exemple :
 

Sant  Joan  Despí,  25 de mayo  2001


Querida  hermana:

Sabes que estoy en la escuela. He aprendido a escribir en el  ordenador, a buscar  las palabras en el  diccionario, a escribir  postales, a  separar  las palabras, abreviaturas,  a  rellenar impresos, las nueve  palabras, los números  de los meses del año, que los nombres  propios se escriben con letra  mayúscula,  a hacer  crucigramas, se escribe b  cuando está  entre medio de dos as.
Hemos aprendido a leer  diferentes  tipos de letras, el año de  nacimiento, a escribir  felicitaciones de Navidad y los sobres, a entender los dibujos que  explican  historias.
Besos.

 Carmen  Pérez Delgado

Una manera de treballar la comprensió lectora: la reelaboració del text
 

tornar pàgina principal