Tornar pàgina principal

Nom de l'activitat: "Viatgem sense gastar un duro"
Realitzat per: EA Trinitat Vella. Barcelona
Objectiu de l'activitat: Donar a conèixer diferents llocs del món. Sensibilitzar i afavorir sentiments d'igualtat davant la diversitat
Desenvolupament de l'activitat: Algunes persones de dintre o fora de l'escola expliquen durant entre 5 i 15 minuts (cadascuna) alguns aspectes d'un lloc que hagin visitat o del seu lloc d'origen.
L'explicació s'acompanya amb recursos visuals: diapositives (cal un aparell de diapositives); un projector de cossos opacs per projectar fotos de llibres, postals, fotos personals, etc.
Ambientació: la sala en la qual es realitza l'activitat representa que és un avió i la persona que explica el/la pilot que condueix.
Ambientació de la sala i de l'activitat: Bitllets d'avió que serveixen per poder entrar a la sala, col·locar les cadires com les fileres d'un avió; posar en les cadires cintes com si fossin cinturons de seguretat; en les parets mapes, pòsters; les finestres decorades amb paper com si fossin les finestres d'un avió. Per aïllar la porta d'entrada a l'aula i fer un petit passadís d'entrada fer una estructura amb taules tapades amb una tela i posar objectes d'artesania d'aquí i d'altres països: de ceràmica, barrets, teles, etc.
Vestuari/ Personatges: La persona que explica porta un barret de pilot. Durant l'explicació hi ha hostesses (amb barrets) que passen amb un carretó: una vegada donen caramelets (representen pastilles contra el mareig); una altra vegada, un refresc i unes pastes. També al llarg de l'explicació apareix un segrestador i una infermera es fa càrrec de possibles problemes de salut. Es necessita una persona (mestra preferentment o algú que tingui molt clara la dinàmica de la sessió) que faci de copilot per anar dinamitzant o anunciant el rumb de la nau.
Com a final va actuar un trio de musica del Magrib que van fer vàries peces de música tradicional. La idea era que també hi hagués hagut un altre grup d'Amèrica Llatina, però no es va poder contactar per problemes de temps.

Aquesta activitat va estar emmarcada en el programa de la Festa Major del barri i en les activitats de final de curs de l'escola.

A tenir en compte: preparació prèvia per aconseguir persones de tots els nivells que vulguin parlar en públic, que portin material, etc. Assegurar que la gent no es mourà mentre l'avió està volant (mentre hi ha una explicació) per no trencar el ritme tot dient que de l'avió no es pot baixar quan està enlairat.
Es pot fer una mica llarg si es fa com una sessió continua, com ho vam fer nosaltres i a la vegada curt perquè no es pot aprofundir en els llocs. Es una bona idea com a presentació per desprès donar continuïtat a activitats d'intercanvi com aquesta.

Activitats de final de curs

Us conviden a la Festa Major
del barri i a les activitats de
final de curs 2000-01.
Tots els actes es faran a l’Escola d’adults TRINITAT VELLA. Madriguera, 38. 08033-Barcelona. Més info.: Tel: 93 311 93 57.

Dimarts, 5/06/01 - 16:30h
Xerrada: “Els somnis” amb
Mª Antònia Plaxats – psicoterapeuta. Dijous, 7/06/01 a partir 15:30h i fins a les 21h.
“Viatgem sense gastar un duro” Ni salir del barrio, ni pastillas para el mareo, ni visados... sólo con ganas de conocer nuevos lugares y personas.

Dimecres, 6/06/01 - 10h *
“A la Trinitat no hi ha mercat, doncs anem a la Boqueria”
Visita guiada per Joan Bonastre, director del mercat de la Boqueria.

* Hay que apuntarse previamente. Inscripcions fins el dia 1 de juny a les 13 h.

Dimecres, 13/06/01 - 16h
JOCS FLORALS 2001
Presentació de l’exposició “Deseo” amb Consol Rodríguez i Eugeni Güell / Lectura de Deseos
Las matemáticas tienen poesía /
Presentació revista nº 4 / Cançons, poemes, ...
Dimecres, 20/06/01– 18:30h
ASSEMBLEA OBERTA ASSOCIACIÓ ALEF.

Sempre és temps d’aprendre /
Nunca es tarde para aprender /
On peut toujours aprendre /
It’s never too late if you want to learn.

L'objectiu d'aquesta secció és que sigui un espai per compartir. Espero les vostres notícies! Qüestionari