Què ens aporten aquests aliments del mercat? |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Aneu a l’ordinador!!! |
|||||||||||||||||||||||||||||
Per fer aquesta activitat necessiteu el document 2 . |
|||||||||||||||||||||||||||||
Què ens aporten aquests aliments? |
|||||||||||||||||||||||||||||
Les substàncies que ens aporten els aliments s'anomenen nutrients. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Al final de la sessió podem fer la posada en comú omplint aquesta taula entre tots i, d'aquesta manera, corregir, si cal, la vostra. |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Els sucres o glúcids, els greixos i les proteïnes són nutrients orgànics. |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Aneu al laboratori!!! |
||||||||||||||||||||||||||||
Per fer aquesta activitat necessiteu el document 3. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Observació de grans de midó al microscopi. |
|||||||||||||||||||||||||||||
En la patata s’emmagatzema el sucre en forma de midó. |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Escriviu un text. Ha d’incloure una fotografia o el dibuix de l'observació, els augments i una breu explicació del què passa. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Posa't a prova!!! |
|||||||||||||||||||||||||||||
Responeu individualment per escrit les preguntes del document 4 . |
|||||||||||||||||||||||||||||
Com podries saber si les mongetes tenen midó sense utilitzar el microscopi? |
|||||||||||||||||||||||||||||
De la patatera nosaltres ens mengem la tija subterrània i l’escarabat de la patata es menja les fulles per créixer. Què hi deu trobar? |
|||||||||||||||||||||||||||||
Ara se’m planteja aquest dubte: |
|||||||||||||||||||||||||||||
Ja sabeu què hi ha trobat l’escarabat a les fulles de la patatera. També sabeu el que hi trobem nosaltres a la patata. I la patatera, com obté els seus nutrients per créixer? |
|||||||||||||||||||||||||||||
Investiguem-ho. |
|||||||||||||||||||||||||||||