Asun Martí Avilés

Em dic Asun Martí i vaig néixer en un racó del món on tenia nas tothom, encara que els peixos ja no volaven ni els ocells tenien dents.

La meva principal afecció, com era d’imaginar, va ser la lectura de qualsevol llibre que caigués a les meves mans, a les quals van caure (en aquella època per desgràcia i ara penso que per sort) quantitat de llibres de text, de lectura obligatòria i infinitat de folis d’apunts que van ser imprescindibles per acabar els estudis i les oposicions de Magisteri.

Corria l’any 1987 quan vaig arribar a Catalunya i va començar la meva ruta “turística” com a mestra per la seva geografia. Alcanar, Tarragona, La Cava, Sant Jaume d’Enveja, Bot, Cunit i Gandesa van ser els pobles on vaig viure i exercir la meva professió fins arribar a Vilalba dels Arcs, on resideixo i treballo actualment.

L’any 1994, l’escola de Vilalba, com moltes altres, va participar en la VI Mostra de Teatre Escolar de la Terra Alta. Personalment vaig buscar una obra adequada per adaptar a l’alumnat de la meva classe però no en vaig trobar cap que m’agradés. Llavors, amb una llibreta i un bolígraf, assentada al sofà, vaig deixar volar la imaginació i va sorgir la primera obra de teatre infantil que es titula “La papallona sense colors”. A partir d’aquest moment, cada curs inventava l’obra que havia de representar la meva classe a la Mostra. Prompte alguns companys de l’escola em van demanar que escrigués alguna obra per als seus alumnats. I vet aquí que, actualment em trobo amb prop d’una vintena d’obres adreçades des del més petits fins els joves.

Totes aquestes obres han estat escrites i estrenades per l’alumnat de la nostra escola però, els darrers anys, altres escoles s’han interessat per elles. Els mestres o les mestres s’han ficat en contacte amb mi i no he tingut cap inconvenient a l’hora de deixar-les i adaptar-les a les seves específiques necessitats. Així doncs, també han estat interpretades per alumnes de Reus, Alcanar, La Serra d’Almos, Els Guiamets, Capçanes, Bot o La Pobla de Massaluca, sempre amb el meu permís ja que consten al Registre de la Propietat Intel·lectual.

En aquesta web ha estat del tot impossible, evidentment per falta d’espai, reflectir la totalitat dels diàlegs, de les fotografies, dels dibuixos,... dels que disposo i només és una petita mostra del material  que he anat elaborant.

Ja ho sabeu: si voleu fer teatre i no trobeu cap obra que es pugui adequar a les vostres necessitats us podeu posar en contacte amb mi adreçant-vos al meu e-mail.

Tornar pàgina principal
Pàgina educació infantil