DEFINICIÓ
"Una
WebQuest és una activitat de recerca guiada amb recursos internet,
que té en compte el temps de l´alumne. Es un treball col·laboratiu
del qual cada persona es fa responsable d´una part. Obliga a la
utilització d´habilitats cognitives d´alt nivell
i dona prioritat a la transformació de la informació"
Totes
les WQ tenen els mateixos apartats: una portada o pàgina principal,
introducció, tasca, procés, avaluació, conclusions,
crèdits i aquest apartat de guia didàctica on et trobes
ara.
INTRODUCCIÓ
Si
entres a lapartat de la introducció veuràs com tenint
en compte la filosofia constructivista en que es basen les WQ
és on plantegem unes preguntes, uns reptes, uns problemes que
els alumnes hauran de solucionar, des d´aquí els convidem
a fer fer una recerca que li concretarem a l´apartat de la tasca.
TASCA
Aquí
com pots comprovar expliquem als alumnes què han de fer, és
a dir quina transformació hauran de fer amb la informació
que trobaran a internet i en quin tipus de producte final l hauran
de convertir
PROCÉS
Aquí
veuràs que hem ordenat els passos necessaris per a dur a terme
la tasca , hi ha activitats que han de realitzar en uns grups que segons
el rol assignat veuran el tema des de punts de vista diferents, investigaran
diferents aspectes en diferents llocs web . També els expliquem
com i on han d anar desant la informació , les imatges
i les activitats que van fent. En aquest apartat hi trobareu els Recursos
, o sigui totes les pagines web que hem seleccionat amb molta cura,
però et recomanem que abans de començar la WQ revisis
tots i cada un dels enllaços per si algun ha canviat o desaparescut.
Fixat
en els suports( en hipertex) potser et semblarà que els facilitem
massa la feina però a les WQ es tracta precisament d això,
que trobin totes les facilitats i la informació com més
a l abast millor per tal que arribin més lluny i més
aviat als objectius que ens hem proposat .
AVALUACIÓ
Caldrà
que des de la presentació de la WQ els facis fixar en aquest
apartat i els recomanis de llegir tots els apartats de la rúbrica
per tal que sàpiguen que esperes d ells que tindràs
en compte a l hora d avaluar. Si et sembla necessari adaptes
les rubriques als teus alumnes reduint o ampliant els aspectes a avaluar
i els nivells d exigència.
CONCLUSIONS
Aquí
el teu paper serà molt important ja que els ha de fer reflexionar
sobre tot allò que han fet des del començament i també
de com els ha funcionat el grup i a més els has d orientar
respecte a la destinació que han de donar al producte: a qui
l han de fer arribar... , on penjar-lo... , quan representar-lo...,
etc.. potser hauràs de parlar primer amb el director o amb altres
mestres, cal que els alumnes vegin que el que han fet és valorat
i que incideix en el mon que hi ha més enllà de les parets
de l aula.
A
l apartat de CRÈDITS trobaràs don
hem tret la informació qui ens ha ajudat realitzar a crear aquesta
WQ etc....
(Sebastià
Capella)