|
|
Sovint ens trobem amb organitzacions o agents que aspiren a orientar o encarrilar
els nostres pensaments i les nostres decisions. Però els humans, amb
la nostra racionalitat, tenim la possibilitat d'analitzar, reflexionar
i prendre decisions pròpies i intel·ligents.
Poders? Mitjans de comunicació de masses, grups econòmics
de pressió o multinacionals, majories, propaganda política,...
i publicitat són poders que s'exerceixen cercant influir i modelar
comportaments. Té poder qui té la capacitat de produir
un canvi en els altres.
 |
Subjectes? La paraula "subjecte"
té dos sentits. És subjecte qui té una identitat, qui està
lligat a la seva consciència i al seu jo. Però subjecte vol dir, també,
estar sotmès, subjectat a un altre que té el control. Podem mantenir
la nostra identitat amb la publicitat o podem estar sotmesos a ella.
La situació humana és una situació oberta. |
Contínuament estem bombardejats
per anuncis que des de tanques publicitàries, diaris, revistes,
radio, televisió,... ens colpegen el cervell. Són missatges
informatius, persuasius o seductors que manipulen les nostres
emocions humanes més profundes. Aquest bombardeig es dóna,
d'una manera creixent, en la majoria de països d'economia competitiva.
|
 |
Publicitat? Què entenem per publicitat? Segons el Diccionari
de l'Enciclopèdia Catalana la publicitat és, en primer lloc,
qualitat de públic, és a dir, manifestar o revelar quelcom
sigui en un diari o en un altre mitjà de comunicació. Ara bé,
tots sabem que és molt més que fer públic.
|