Projecte audiovisual

Durant el curs 98-99les escoles de la Z.E.R. del Solsonès es va acollir al programa de mitjans audiovisuals del Departament d'Ensenyament.
  Es va constituir un grup de treball que, durant tot el curs portaria a terme dita activitat. El grup va acordar que es traballaria l'àrea de fotografia i el tema de: "Les plantes medicinals".
  Amb la dotació econòmica que feia el Departament es va considerar oportú comprar una càmera fotogràfica digital.
  Es va procedir a elaborar el següent pla de treball:

29 d'octubre Introdució al tema de les plantes medicinals aprofitant la festa de la castanyada a Tuixent.
4 de Novembre Repartir fulls de registre per a que cada escola elabori un llistat de les plantes medicinals més habituals al seu poble. Entregar el 16 de Novembre.
20 de Gener Elaborar el llistat definitiu de les plantes que toca fotografiar a cada escola i repartir-lo
Gener-Febrer Trobada amb els alumnes de C.S. de la Z.E.R.(a Solsona) per fer un curset d'iniciació a la fotografia
Febrer-Març Entrega d'un primer calendari de torns de les escoles per fer pràctiques amb la càmera digital.
Cada escola haurà de recollir informació sobre les plantes (noms, utilitats,...) que li han estat assignades, entre els veíns del poble.
10 de Març
(Dia de Claustre)
 Entrega d'un segon calendari de torns de les escoles per a fer les fotografies definitives de les plantes.
 Es fa una petita explicació als mestres del funcionament de la càmera.
Març Es farà arribar a les escoles un full d'estil per elaborarla fitxa de cada planta
Abril- Maig Les escoles elaboraran les fitxes de les plantes.
Juny Recollida de totes les fitxes de les plantes i elaboració del dossier.

Per tal de dur a terme els diferents intercanvis de la càmera digital entre les escoles es va realitzar el següent calendari :

Escoles Dies Com es farà el canvi
LA COMA 1,2,3 de febrer Marina ho porta al claustre
TUIXENT 4,5,6 de febrer Mercé C. ho porta a LLadurs
LLADURS 9,10,11 de febrer Mercé A. ho fa arribar al Cèsar
CAMBRILS 12,15,16 de febrer Maria ho porta a Navès
NAVÈS 17,18,19 de febrer L'Emili ho porta a St. Climenç
ST. CLIMENÇ 22,23,24 de febrer Raquel ho porta al claustre
FREIXINET 25,26 de febrer i 1 de març L'Emili ho porta a Llobera
LLOBERA 2,3,4 de març La Marta al César i la Maria a Ogern
OGERN Del 5 al 10 de març Josep Mª ho porta al claustre
ARDÈVOL Del 10 fins al proper calendari Ardèvol fa pràctiques i comença a fotografia les plantes.

Portal    Índex     Cant Coral      Escoles de la ZER   Jocs Florals   Escola de Freixinet