L'escola de Freixinet

Ubicació i entorn L'escola Les activitats   La nostra mascota

Ubicació i entorn

L'escola de Freixinet està situada al petit nucli rural de Freixinet.
    Freixinet, juntament amb altres nuclis com: Su, Santa Susanna, l'Avellanosa i el Santuari del Miracle formen part del Municipi del Riner, a la comarca del Solsonès.

Abans del foc del 98 El foc del 98 des del pati. Després del foc del 98

Es troba voltada de boscos (ara cremats) i camps de conreu. Fins aquest any s'hi arribava per un camí de terra d'uns cinc quilòmetres, des de la cruïlla amb la carretera de Solsona a Cordona.

L'escola

L'edifici de l'escola es compon de dues plantes. A la planta baixa es troba l'escola (o mès ben dit, la classe)i al primer pis hi ha la vivenda del mestre. L'escola consta d'un petit vestíbul, els lavabos i la classe (38 metres quadrats).
L'edifici es troba al mig d'un espaiós patí, voltat per una barana.

Com la major part de les escoles e la Zona, la de Freixinet pateix les conseqüències del despoblament rural.

Curs Nº d'alumnes
91-92 9
92-93 9
93-94 11
94-95 14
95-96 14
96-97 13
97-98 10
98-99 9
99-00 8

Com a membre de la Z.E.R., l'escola rep el suport dels mestres itinerants d'Anglès, d'Educació Física, d'Educació Especial i de Música.
    L'equipament informàtic del centre és considerable: quatre ordinadors (de diversa procedència: Educàlia, Departament, Col.lectiu de mestres rurals del Solsonès), una impressora d'injecció de tinta, una impressora làsser i un escanner).

Les activitats

L'escola, a més de participar en algunes de les activitats conjuntes que es proposen des del Claustre de Zona, realitza d'altres activitats pròpies del Centre i en col.laboració amb l'AMPA. En són un exemple:

La majoria de les activitats anteriors ultrapassen l'àmbit de l'escola i ajuden a millorar l'ambient cultural del poble. Destacant la participació en les mateixes d'ex-alumnes de l'escola.

La nostra mascota

És el "Castanya" .  Els nens de l'escola el van recollir d'un munt de llenya que hi havia al costat del pati i, com que no sabíem si era mascle o femella i, era pels vols de Tots Sants, li vam posar el nom de Castanya. No creiem que li sàpiga greu.
   Hem descobert que és un gat ventríloc.  Escolteu:

Portal   Índex     Projecte Audiovisual   Cant Coral      Escoles de la ZER   Jocs Florals