|        | 
    
          
             | 
           
          
            OBJECTIUS DIDÀCTICS 
              
                - Conèixer diversos poetes catalans i castellans, i la seva poesia. 
 
                -   Llegir poemes en silenci i després de manera expressiva o musicats.
 
                - Apreciar la poesia . 
 
                - Saber buscar informació i material sobre el tema a través de llibres i recursos TIC.
 
                - Aprendre a estructurar un treball. 
 
                - Organitzar la feina per a treballar en grup.
 
                - Utilitzar el programa PowerPoint.
 
                - Exposar oralment un treball. 
 
                - Tenir cura en la presentació escrita d'un treball, tant en l'aspecte formal com en el contigut.
 
                 
              CONTINGUTS 
              DIMENSIÓ COMUNICATIVA                Parlar i conversar 
              
                - Interès per participar en les converses i per expressar-se amb claredat i
 
                  bona pronúncia. 
                - Exposicions a partir d’un guió, esquema, imatge o bé utilitzant com a suport
 
                  programaris de presentació. 
                - Ús de llenguatges no discriminatoris i que respectin les diferències de
 
                  gènere. 
                               
              Escoltar i comprendre 
              
                - Comprensió de textos escrits i audiovisuals. 
 
                - Reelaboració i explicació de manera sintètica d’exposicions o explicacions
 
                  que ha fet alguna persona o bé que s’han escoltat o s’han mirat a través 
                  d’algun mitjà audiovisual, amb especial atenció quan el procés de recerca 
                  s’ha fet amb l’ús de les TIC. 
                - Capacitat crítica per comprendre allò que s’ha escoltat i fer-se preguntes a
 
                  partir dels continguts exposats. 
                - Interès, atenció i respecte per les intervencions dels altres.
 
                               
              Llegir i comprendre 
              
                - Lectura i interpretació de poemes per a saber 
                  extreure’n la idea principal.
 
                - Lectura en veu alta de manera que s’ajusti el to de veu, la velocitat i
 
                  l’entonació . 
                - Recerca d’informació en un llibre o enciclopèdia.
 
                - Utilització d’Internet per buscar informació: coneixement dels cercadors més 
                  habituals, coneixement de les adreces de més ús, capacitat per captar
 
                  informació a partir d’enllaços i d’organitzar-la per fer-ne un treball personal. 
                               
              Escriure 
              
                - Coneixement i aplicació de l’estructura que determina la presentació d'un treball sobre la biografia i obra d'un autor.
 
                - Consolidació d'estratègies adquirides en cursos anteriors en el procés
 
                  de producció de textos: pensar (intencions, destinatari, contingut possible), 
                  escriure (tenir present la intenció, llegir la part escrita per saber com 
                  continuar, afegir-hi o treure idees, treure’n), revisar (comprovar si respon a 
                  la intenció primera, fer-ne una lectura en veu alta per comprovar-ne la 
                  coherència i la cohesió, i modificar el text a partir de treure, afegir-hi o 
                  inserir-hi fragments).  
                - Coneixement dels recursos TIC : del programari de 
                  tractament de textos, d’edició gràfica i de presentacions i de dibuix que 
                  permeti elaborar-hi textos, fer-hi esquemes o mapes conceptuals i inserir-hi 
                  imatges i àudios.
 
                - Interès per la bona presentació dels textos escrits i per aplicar-hi els
 
                  coneixements apresos. 
                               
              DIMENSIÓ LITERÀRIA 
              
                - Audició i visionat de productes audiovisuals adequats a l’edat per fomentar i
 
                  potenciar el gust estètic. 
                - Lectura conjunta guiada per aprofundir en el sentit del text, comparar autors
 
                  i aprendre a interpretar el llenguatge literari. 
                - Adequació del to, l’entonació i la modulació de la veu en lectures públiques,
 
                  de manera que atregui l’atenció de l’oient i siguin entenedores. 
                - Participació en les converses, debats o presentacions de llibres al grup
 
                  classe. 
                - Expressió d’impressions personals després de les lectures i adopció d’una
 
                  posició crítica. 
                             
              COMPETÈNCIES BÀSIQUES  
              
                Competència comunicativa lingüística i audiovisual : saber comunicar oralment (conversar, escoltar i expressar-se) per escrit i amb els llenguatges audiovisuals, fent servir  les tecnologies de la comunicació , amb gestió de la diversitat de llengües, amb l'ús adequat de diferents suports i tipus de text i amb adequació a les diferents funcions.  
               
               
                - 
                  
                     Tractament de la informació i competència digital :  Dominar les destreses relacionades amb el raonament per organitzar la informació, relacionar-la, analitzar-la, sintetitzar-la i fer inferències i deduccions de distint nivell de complexitat; en definitiva, comprendre-la i integrar-la en els esquemes previs de coneixement. Comunicar la informació i els coneixements adquirits emprant, de manera creativa, recursos expressius que incorporin, no solament diferents llenguatges i tècniques específiques, sinó també les possibilitats que ofereixen les tecnologies de la informació i la comunicació.  
                   
                 
                - 
                  
                     Competència d'aprendre a aprendre : Aprendre a obtenir informació -tant individualment com en col·laboració- i, molt especialment, per a transformar-la en coneixement propi, relacionant i integrant la nova informació amb els coneixements previs i amb la pròpia experiència personal i sabent aplicar els nous coneixements i capacitats en situacions semblants i contextos diversos.  
                   
                 
                - 
                  
 Competència d'autonomia i iniciativa personal : Proposar-se objectius i planificar i portar a terme projectes individuals o col·lectius. Poder reelaborar els plantejaments previs o elaborar noves idees, buscar solucions i portar-les a la pràctica. A més, analitzar possibilitats i limitacions, conèixer les fases de desenvolupament d'un projecte, planificar, prendre decisions, actuar, avaluar el que s'ha fet i autoavaluar-se, extreure'n conclusions i valorar les possibilitats de millora. Adquirir d'habilitats socials per a relacionar-se, cooperar i treballar en equip: posar-se en el lloc de l'altre, valorar les idees d'altri, dialogar i negociar. 
                 
                               
              CRITERIS D'AVALUACIÓ  
              
                - Participar de forma adequada en les situacions comunicatives habituals en
 
                  el context escolar i social, respectant les normes d’interacció oral i mostrar 
                  interès i respecte quan parlen els altres. 
                - Realitzar exposicions orals de textos memoritzats o de producció pròpia
 
                  referits a coneixements, vivències o fets, adaptant el to de veu o el gest a la 
                  situació comunicativa, i amb utilització d'imatges o audiovisuals, si la 
                  situació ho requereix. 
                - Comprendre i extreure informacions rellevants de textos escrits i
 
                  audiovisuals adequats a l'edat i presentats en diferents suports. 
                - Haver mecanitzat que abans d'escriure s'ha de pensar i, un cop escrit, s'ha
 
                  de revisar. 
                - Mostrar coneixement de l'ortografia de base i de les normes ortogràfiques
 
                  més bàsiques en algunes o en la majoria de les produccions. 
                - Interès per aplicar els coneixements apresos a la lectura i a l'escriptura i per
 
                  la bona presentació dels treballs. 
                - Comprendre que la llengua és un instrument de comunicació, per aprendre i
 
                  apropar-se a altres cultures, que hi ha diversitat de llengües i mostrar 
                  respecte per totes. 
                | 
           
          
            |   | 
           
                  | 
    
          
          
         |