Eines psicopedagògiques
.

Les funcions de l'EAP en aquest àmbit són:

• Assessorament als equips docents sobre els projectes curriculars dels centres educatius pel que fa a aspectes psicopedagògics i d'atenció a la diversitat de necessitats de l'alumnat.
  • Assessorament a equips docents sobre aspectes d'orientació personal, educativa i professional.

Les actuacions de l'EAP en aquest àmbit són:

• Col·laboració en el procés de transició de l'alumnat de l'educació primària a l'educació secundària obligatòria.
  • Assessorament psicopedagògic per a casos concrets, ja sigui relacionat amb un cas individual o per a una qüestió vinculada al centre (aula, nivell, cicle, UAC, UEC, etc.).
  • Col·laboració en el disseny del Pla d'Acció Tutorial dels centres, tant pel que fa a activitats adreçades al grup com si afecten l'alumne individualment.
  • Col·laboració amb el personal de suport dels centres docents de primària, de secundària i d'educació especial.
  • Assessorament als docents en la planificació i l'aplicació de les mesures d'atenció a la diversitat de l'alumnat als centres.
  • Col·laboració amb els centres en programes específics, com el programa de salut escolar, i en programes adreçats a l'alumnat amb problemes d'absentisme o abandó escolar i a les famílies.
  • Col·laboració amb l'equip directiu del centre docent en la planificació i el disseny de la presentació de l'oferta educativa que, com a centre, planteja als pares, mares o tutors i als futurs alumnes en el moment de la preinscripció.