Eines psicopedagògiques
.

Les funcions de l'EAP en aquest àmbit són:

• Col·laboració amb els serveis socials i sanitaris de l'àmbit territorial d'actuació, per tal d'oferir una atenció coordinada als alumnes i famílies que ho necessitin.
  • Aportació de suport i de criteris tècnics psicopedagògics a altres òrgans de l'Administració educativa.

Les actuacions de l'EAP en aquest àmbit són:

• Potenciar la coordinació dels CEIP i els IES del sector per garantir la coherència curricular entre les etapes d'educació primària i secundària obligatòria.
  • Col·laboració amb altres serveis o programes educatius, com són els Centres de recursos educatius per a deficients auditius, el Programa d'Educació Compensatòria, el Programa de mestres itinerants per a deficients visuals i el Programa de Salut a l'escola.
  • Coordinació de grups de treball amb professorat del sector per establir criteris d'intervenció per a les actuacions específiques que s'adrecin a l'alumnat amb més dificultats per a aprendre i amb necessitats educatives especials.
  • Col·laboració amb altres institucions, amb els serveis socials i sanitaris i amb altres equips especialitzats d'atenció a la infància i a l'adolescència, etc., per tal d'oferir atenció coordinada, orientació i suport als alumnes i a les famílies que ho necessitin.
  • Detecció de necessitats i aportació de suggeriments i de propostes per a la planificació d'aquestes necessitats en el sector.