El reportatge pas a pas


  1. Recollida d’informació
    1. D’ON? De premsa, Internet, llibres, enciclopèdies, entrevistes,  enquestes, observació directa...
    2. COM? Cal apuntar les referències i escriure comentaris sobre el contingut i la utilitat de la informació recollida.
    3. ON? Cal construir un dossier amb la informació recollida i classificada.

 

  1. Redacció d’un esquema

    a. Introducció: Tema a tractar, motius pels quals en parleu...

    b. Desenvolupament: És recomanable dividir-lo en tres parts (ni poc ni gaire, sols el just per organitzar) i posar un títol a cadascuna de les parts que anunciï els continguts que s’hi exposaran. Al seu torn podeu dividir cada part en tres subparts: d’aquesta manera, organitzeu continguts i els feu créixer.

    c. Conclusions: no cal que siguin gaire llargues, però sí que, com una bona colònia, han de deixar rastre en el lector/a.

     

  1. Estructuració de continguts
    1. Aquesta fase consisteix a desenvolupar l’esquema anterior.
    2. Cal veure com s’integren, com s’escriuen i presenten al públic: format de les entrevistes, to general de la narració (més o menys objectiu / subjectiu), il·lustracions. Nosaltres construïm informació destinada a un mitjà electrònic!!! No oblideu de passar pel Diari de l’escola! Allà hi trobareu exemples d’estructuració de continguts periodístics en un mitjà digital.

     

  1. Redacció
    1. v.1
    2. v.2
    3. v.3
    4. [...] v. n

 

  1. Presentació en format web, utilitzant el Mozilla com a redactor.

 

Actualitzat 20/08/05 - Mestressa de l'espai: Laia Martín - Nota bene -

Retorn a pàgina principal - Noves tecnologies, nous reptes en la convivència dels centres docents