|  
             L'enfocament 
              sociohistòric de Vigotsky defensa la importància de 
              les experiències familiars com un predictor de l'èxit 
              en el procés d'aprenentatge de la lecto-escriptura. És 
              a dir estableix la relació experiència/aprenentatge, 
              a partir del plantejament de que les capacitats difícilment 
              es desenvoluparan sense experiències. 
              Podem pensar que si les pràctiques i experiències 
              escolars en l'àmbit de la lectura i l'escriptura continuen 
              i són continuades a casa, l'aprenentatge s'esdevé 
              aleshores de forma natural, formant part d'un procés ampli 
              de socialització. 
            Les 
              pràctiques lletrades familiars 
              contribueixen a : 
            
              - La 
                descoberta del llenguatge dels llibres
 
              - Establiment 
                de connexions entre llenguatge escrit i oral
 
              - Aprenentatge 
                d'expressions i paraules pròpies dels textos
 
              - Sentir 
                paraules noves en contextos significatius.
 
              - Augment 
                del vocabulari
 
              - Aprendre 
                a pensar i raonar segons les característiques de raonament 
                del llenguatge escrit
 
              - Adquisició 
                coneixement convencionals (nom de les lletres, direcció 
                de l'escriptura...)
 
             
            Per 
              tal d'ajudar a les famílies a fer partícips als infants 
              de les pràctiques lletrades familiars, proposo un recull 
              de deu recomanacions senzilles i pràctiques, elaborades a 
              partir dels materials de l'assignatura Psicopedagogia de la lectura 
              i l'escriptura de la UOC cedits per la professora T Júlia 
              Dinarés 
           |