Enllaços > Física general > Laboratoris virtuals
Laboratoris virtuals
PhET
Universitat de Colorado
Un conjunt de simulacions, potser les millors acutalment, que tracten quasi tots els temes claus de la Física. Tot i que el web és anglès, alguns estan traduïts al català i al castellà.

Curso interactivo de Física
Àngel Franco
Curs de Física pensat potser a nivell universitari però que contenen intercalats alguns applets interessants (a vegades difícils de trobar al mig del text).

Applets Java de Física
Walter Fendt
Tot un clàssic del món dels applets. N´hi ha molts i sobre quasi tots els temes. La seva presentació és molt particular.

IES Leonardo da Vinci. Departamento de Física y Química
Manuel Alonso
Una molt bona pàgina que conté un bon recull d'animacions i simulacions realitzades amb el programari lliure Modellus. També incorpora materials escrits, clips de vídeo, enllaços interessants...

Laboratorio Virtual Ibercaja
Ibercaja
Un laboratori virtual molt complet amb moltes simulacions d'accés lliure i sobre la majoria de temes de la Física (alguns de Química, Biologia i Geologia). Proposa un servei interessant als professors: escollir exercicis pels alumnes i rebre els resultats per e-mail. També té una bona secció d'enllaços ordenats per àrees del coneixement.

Virtual Physics Laboratory
Fu-Kwun Hwang
Recull molt complet d'applets agrupats per temes. Alguns són complicats i d'altres molt adequats per aclarir conceptes típics de Batxillerat.

Learn Physics
C. K. Ng's
Pàgina que conté applets amb simulacions de mecànica, llum i ones i electromagnetisme.

General Physics Java Applets
Surendranath, B.
Conjunt d'applets d'aquest professor indi de Hydebarath.

ExploreLearning
Aquest portarl és de pagament, tot i que pots provar durant 5 minuts la majoria de simulacions. Antigament era lliure i s'anomenava ExploreScience. Hi ha moltes simulacions i molt ben elaborades.