Les nenes i els nens que es queden a dinar passen un temps a l’escola que té també un gran valor educatiu. Al migdia es continuen treballant els diferents hàbits d’autonomia i sociabilitat.
És important que els més petits i petites se sentin acollits durant aquestes hores del migdia.
Els menuts i menudes que estan en procés d’adaptació a l’escola, quan arriba el moment d’anar a dinar, sovint es trasbalsen amb el canvi d’espais i de persones que tenen cura d’ells. Al principi els pot espantar anar a un menjador gran, amb soroll i moltes persones. És important procurar que els espais i l’ambient siguin el més adequats possible per a nens i nenes de P-3.
Les primeres setmanes s’inquieten quan veuen a companys i companyes seus que els vénen a buscar per anar a dinar a casa. Encara els costa d’entendre el perquè uns poden anar a dinar a casa i ells o elles s’han de quedar a l’escola i no els vénen a buscar. Aquest és un altre moment delicat del dia i per tal que sigui el menys conflictiu possible hem de buscar estratègies, com per exemple que surtin de l’aula els nens i nenes que es queden a dinar abans que vinguin a buscar els que marxen cap a casa.
Al migdia també és necessari que els nens i nenes descansin i molts necessiten dormir. Si no han descansat, per la tarda poden estar neguitosos.
És important que hi hagi una coordinació entre els tutors i els educadors del migdia. Diàriament és molt positiu aprofitar els moments de traspàs del grup entre els educadors del migdia i els tutors per fer un intercanvi d’informació, per poder explicar com han estat els nens i nenes en general i també per poder comentar si s’ha donat alguna situació especial amb algun nen o nena en concret.