titolsecundaria.jpg (6208 bytes)
  Índex     >      Biografia

ARQUÍMEDES DE SIRACUSA

archimed.jpg (22329 bytes)

Arquímedes de Siracusa. (287-212) aC aprox. Fill d’un astrònom, Fídies. Savi grec i matemàtic més important de tota l’antiguitat. Va donar un mètode que permet obtenir una aproximació del nombre “PI”, va demostrar la relació entre l’àrea d’un cercle i la longitud de la seva circumferència (àrea del cercle= radi x la longitud de la circumferència/ 2).

Una de les seves obres, el Mètode, que va estar perduda durant segles, es va recuperar a l’any 1906. En aquesta obra es trobes les primeres idees d’infinitèsims. Aquestes idees no van tornar a sorgir fins al S.XVII, amb la invenció del càlcul diferencial.

Arquímedes va descobrir el seu famós principi de flotació mentre s’estava banyant, i que un cop descobert, va sortir al carrer nu i cridant “Eureka!”, que vol dir “Ho he trobat”. També va fer una sèrie de projectes que havien tingut molt d’èxit en aquella època.

Arquímedes va morir durant la presa de Siracusa per l’exèrcit de Marcel el 212 aC, tot i que Marcel el volia capturar viu.

De jove es va dedicar a l’estudi dels cels en aquest període de temps va passar un temps en Egipte, i va estudiar a la biblioteca d’Alexandria on també va estudiar Euclides, per tant Arquimedes es va formar amb la mateixa tradició, quan va ser a la Vall del Nil va inventar el “Caragol D’Arquímedes” amb l’objectiu d'elevar aigua a llocs mes elevats, va fer altres projectes i investigacions espectaculars d’aquella època, com per exemple el desenvolupament de la llei de la palanca o l’experiment fet amb la corona del rei en la qual en comptes de ser d’or era d’un metall més barat.

Arquímedes per causa del temps que es pasava pensant i resolent problemes científics s’oblidava de banyar-se i perfumar-se, es pot dir que Arquímedes estava enamorat de la ciència, ell ha sigut l’únic matemàtic distret, descuidat de tota la historia

Presentació     Introducció     Tales     Pitàgores     Euclides     Arquímedes     Altres