El Procés

A continuació hi ha una mica l'explicació perquè serveixi d'ajut de cara a que els alumnes puguin elaborar el treball proposat

PROCÉS 1

En la primera part d'aquest procés no hi haurà cap problema ja que els alumnes pels quals està pensada la WQ estan acostumats, fins a cert punt, a navegar per la web de l'edu365.com ja que s'utilita com a procediment en les diverses àrees del currículum de primària.
    A la consulta que es planteja fer a la web d'Agbar tampoc hi haurà dificultats ja que és elaborada amb un estil i uns gràfics molt semblants a l'anterior.
PROCÉS 2
    En la segona part del procés, on es demana que es fixin en les dades relatives a quina quantitat d'aigua hi ha al món no es pretén de cap manera fer un treball memorístic. Simplement s'intenta que sigui un disparador cap a la seva consciència.
    Podria molt ben ser que els alumnes necessitin una ajuda en quan al tema matemàtic de les unitats de mesura dels volums de l'aigua. És en aquest punt que els haurem d'ajudar a entendre, a partir de les dades que disposem, unes situacions a vegades massa abstractes per ells.
    Els haurem de fer fixar en l'apartat "quanta aigua consumim per persona i dia" que els servirà per la posterior enquesta que ells mateixos elaboraran en un altre apartat del procés.
    Una vegada hagim fet aquesta reflexió i sense deixar el tema veurem els usos i abusos de l'aigua. Heu de donar especial importància a aquest tema i relacionar-lo amb fets propers als vostres alumnes. Per la gent de les Terres de l'Ebre els pot anar molt bé per parlar del tema del Trasvassament i fer-ne un treball complementari a la WQ.
PROCÉS 3
En aquesta part haureu de fer pensar molt bé als vostre alumnes quines són totes aquelles situacions domèstiques en les que s'utilitza l'aigua. Segurament en un principi de n'oblidaran unes quantes, però amb una mica de dedicació l'èxit està assegurat. No us heu d'oblidar de recordar-los que les preguntes han de ser pensades per obtenir un determinat tipus de resposta, no només sí o no.
Per tant, aquí, la vostra ajuda pot garantir el resultat final del projecte.

PROCÉS 4
En la part aquesta en que haureu de demanar les dades al vostre ahuntament heu de fer un pas previ. Heu de concertar una entrevista amb el responsable o un dels responsables de la junta d'aigües per tal d'assegurar que quan els vostres alumnes hi vagin puguin obtenir la informació desitjada. Amb aquesta persona li haureu de fer les demandes perquè en el moment que els alumnes el vagin a veure a l'ajuntament obtinguin aquelles respostes que necessiten i que puguin contrastar-les de manera més o menys precisa amb les que ells i elles hauran obtingut a partir de les enquestes que hauran pasat a la població.
Quan aneu a l'ajuntament prèviament, podeu aprofitar per demanar la direcció d'email a la persona encarregada de la junta d'aigües de la població.

PROCÉS 5

L'ajuda que neessitaran en aquest punt té a veure amb la utilització de les TIC i dependrà fonamentalment de si ells estan o no acostumats a treballar en aquest entorn.
Haureu d'ajudar-los a dissenyar una programació i un disseny de la presentació. Ha de ser acurada i ha de reflexar els objectius previstos a l'inici de la WQ.
Recordeu-los que poden incloure-hi alguns consells que es presenten a la web d'Agbar que els poden ser molt útils de cara a la presentació.

Introducció
Tasca
Procés
Avaluació