Grup Perímetre, Girona

CALENDARI MÀGIC

Magdalena Canalies,Trini Colomer, Anna Payrà,
Núria Ramos, Elisa Recarens, Gina Vila,
Grup Perímetre

 

 

Introducció

El treball a parvulari es fonamenta en rutines diàries, una d’elles és l’observació del temps, la data..., a partir d’aquí ens vam proposar una altra manera d’engrescar i motivar els nens a l’hora de treballar el calendari (que cada dia al girar el número es trobessin amb una sorpresa; d’aquí el nom de "Màgic").

Coneixíem l’existència de calendaris matemàtics dirigits a cursos superiors i vam pensar que els podíem adequar al nostre cicle.

El calendari també ens permet, a més a més, treballar la numeració d’una manera més àmplia.

Ho portem a la pràctica en els cursos de P-4 i P-5.

Activitat.

És un calendari que cada dia ens porta una activitat que cal resoldre. Al matí un nen/a de la classe gira el número corresponent i explica a la resta del grup el què veu i entre tots/es s’interpreta per tal d’esbrinar la solució. Tenen tot el dia per a pensar la resposta.

El treball queda recollit en una carpeta i tots els nens/es poden anar-hi a jugar en els moments de racons. Quan acaben l’activitat l’ensenyen a la mestra i després l’esborren.

Metodologia

Es tracta d’un racó més de la classe. Implica treballar per racons. Distingiríem dos moments en el desenvolupament del procés:

  • Gran grup: treball d’expressió oral. L’encarregat gira el número i raona l’activitat. Després comença el torn de paraula, on cadascun exposa la seva interpretació.
  • Petit grup (màxim dos nens): Els nens fan el treball de la carpeta, on queden recollides les activitats proposades del calendari.

 

Ademgi. Associació d'ensenyants ed matemàtiques de Girona.

Feemcat. Federació D'ensenyants de Matemàtiques de Catalunya.