III JORNADES DE DIDÀCTICA DE LA MATEMÀTICA.

GIRONA, 29 i 30 de maig de 1.998

ÍNDEX

 

Presentació.

Conferència inaugural

Educació infantil. Conferències i tallers:

Exploració i intuïció geomètrica al parvulari. Mequè Edo

Joc heurístic a la llar dŽinfants. Teruca Buscart

Racó dels problemes a parvulari. Grup Perímetre.

Calendari màgic. Grup Perímetre.

Treballem el volum a parvulari. Grup Més o Menys. (Osona).

Matemàtiques i festes tradicionals a parvulari i cicle inicial. Grup Més o Menys.

Geometria al parvulari i cicle inicial. Escola dŽAgullana.

Jocs de lògica matemàtica de 3 a 8 anys. Grup Perímetre.

Educació Primària. Tallers

El mercat dels problemes (CI i CM). Grup Perímetre.

Descobrim el volum. Grup Perímetre.

Emmiralla’t amb la geometria. Grup Més 3 (Girona).

Ordimates a primària. Fina Ferrès .

Aprendre geometria amb mosaics. Grup Més 3.

El moviment i el cos: recursos d’aprenentatge de la matemàtica. Grup Perímetre.

Ombres i seccions amb ceramica i ordinador. M.Mallén i P.Díaz. ZER Les Salines

Jocs de càlcul a cicle inicial. Grup Perímetre.

Matemàtica funcional a un centre d’educació especial. Josep Ma Garcia.

Matemàtica recreativa. David Barba.

Matemàgia (CS i ESO). Albert Violant.

El mercat dels problemes (CS i ESO). Grup Perímetre.

No ve d’un pam? Estadística! (Primària i ESO). Grup Perímetre.

Ensenyament Secundari

Estratègies al voltant de la resolució de problemes Manel Cañigueral i Anna Pol.

A cop dŽull. Un disseny experimental estadístic. Elisabet Sagué.

Una manera d'organitzar la classe de mates: els racons. X. Vilella i F. Carreras.

Astronomia i matemàtiques a 1r i 2n dŽESO. Carme Alemany.

Costa molt fer col.leccions? Simulacions. Probabilitat. Quico Borrell i E. Sagué.

Una manera de treballar la geometria plana amb lŽordinador. J. Serra i X. Vilella.

Les calculadores gràfiques a secundària. Teresa Pagès.

Comunicacions:

Geometria i mesura: Alumnes 3r. Magisteri (Primària)

Coneixem lŽEspai de la classe. Teresa Serra. Barcelona

Reflexions sobre la resolució de problemes a partir de les opinions de lŽalumnat de primària i ESO. Grup Perímetre.

La importància de les actituds en els processos motivacionals i dŽaprenentatge de les matemàtiques. Ma. Eugènia Gras i Ester Rafel. UdG.

Matemàtiques per internet. La formiga Matemàtica. Sebastià Capella. Barcelona.

La màquina i els botons. Raquel Gallego. Estud. Magisteri Univ. de Vic. Ed. Infantil.

Proposta de treball per al tractament de la diversitat a l’àrea de mates. A. Metge i G. Xargay.

Matemar 98. Un passeig per les mates. Mestres de Lloret de Mar.

Fem Matemàtiques. Jesús del Oso. Joan Carles Ferrer.

Mirem, toquem, juguem. Equip Escola Bressol Baldufa.