PRESENTACIÓ

Ma. Antònia Canals
Coordinadora del Grup Perímetre
Girona 23 d'abril de 1998

Tornem a arribar a unes Jornades de Didàctica de les Matemàtiques a l'Escola, les terceres que organitza el grup Perímetre a les comarques gironines.

Cada trobada és diferent de l'anterior i té uns trets que la caracteritzen. Aquesta vegada podríem definir-los així:

En primer lloc, pel que fa als qui les presentem, ja no són només les jornades del grup Perímetre, sinó que són les de tota l'Associació d' Ensenyants de Matemàtiques de Girona (és a dir d' A.D.E.M.G.I.), en la qual Perímetre hi és inclòs.

Pel que fa a qui van dirigides, hem ampliat els nivells educatius, arribant des de la Llar d'Infants fins a la Secundària Obligatòria, amb el desig de col·laborar al fet que l'ensenyament sigui coherent de baix a dalt, sense oblidar que en les diverses etapes es refereix a una mateixa persona.

Per a la inauguració hem convidat com a ponents la Carme Burgués i en Claudi Alsina, primerament perquè són uns bons amics, amb els qui compartim els mateixos ideals i treballs en l'ensenyament de les Matemàtiques; després perquè són uns professors de prestigi reconegut; i finalment, i sobre tot, perquè són "mestres", que saben transmetre la il·lusió per la pròpia tasca, i per això tenen l'art d'engrescar-nos a tots.

Aquest cop, tal com ja heu vist en el programa, no fem un tema monogràfic, sinó un ventall força ampli de temes, no pas buscats artificialment, sinó els que hem treballat a les classes nosaltres mateixos.

Com sempre, prioritzem la modalitat de "tallers", és a dir una forma activa, amb la qual us convidem a practicar allò que nosaltres hem experimentat prèviament. Les dues "conferències" d' Educació Infantil, també són basades en l'experiència i tenen un caràcter eminentment pràctic.

Hem proposat a altres mestres, dels quals coneixem la feina de cada dia, que ens acompanyin en la tasca de presentar tallers, i hem deixat un espai per aquells que volen presentar "comunicacions" . Tot això, amb la intenció d'avançar en una línia d'obertura.

També, com altres vegades, procurem oferir-vos unes mostres de llibres, de materials i de recursos didàctics.

Però potser allò que més destaca com a novetat és el fet que aquest introduïm, amb molta il·lusió, una estona dedicada únicament a "debats". Pensem que hi ha uns temes en l'educació matemàtica actual, que ens preocupen a tots, uns temes en els que no es tracta que uns ensenyin i altres aprenguin, sinó que tots aprenguem de tots, compartint fets viscuts, idees, projectes, dificultats..., sempre discutint amb esperit constructiu. Voldríem que els debats fossin això i molt més. Us preguem que tots hi col·laboreu activament, perquè ens necessitem els uns als altres. Tots ens necessitem tots!

El dia que culmina la preparació d'aquesta publicació, que tenim el goig d'oferir-vos ja en arribar, s'ha tancat la matrícula amb el nombre de 240 inscrits, (alguns venint de prou lluny), que juntament amb els alumnes de magisteri que ens ajuden en l'organització, els convidats, i els que impartim tallers o altres coses, formem un conjunt de més de 300 persones.

Estem molt contents que hagueu vingut, que hagueu respost novament a la nostra crida; això ens afirma el sentiment que compteu amb nosaltres, i ens esperona per seguir endavant.

Desitgem sobre tot que us hi trobeu bé, que tot allò que fem ens sigui útil a tots. Voldríem aconseguir que tots aquells que ho desitgin trobin un lloc a les Jornades de Didàctica de les Matemàtiques, al nostre grup, a l'Associació....

Però sobre tot el que volem expressar aquí, segurs que és l'objectiu comú a tots, és el desig que l'esforç i el treball, les descobertes, i també les alegries i el goig d'aquestes 3es. Jornades serveixin per allò que ja quasi ha esdevingut una passió en la nostra vida:

que els nens i nenes del nostre país aprenguin millor les matemàtiques !

que siguin més feliços treballant-les !

que així el seu creixement i el seu camí cap el demà sigui més complet i més harmoniós !