A1) Les paraules d'un altre text

Necessiteu un text diferent de A, que tingui com a mínim 25 fragments de punt a punt. El professor/a us donarà el text B (textB.pdf) o el text C (textC.pdf), o us deixarà escollir el text que vulgueu (una redacció, un fragment d'una lectura...). Es convenient que algú treballi els textos B i C, perquè necessitarem els resultats per fer l'activitat C.
S'ha de decidir si es
consideren els números com a paraules, i com es compta la longitud d'una
paraula quan i ha guions i/o apòstrofs. L’alba i la Berta, en el recompte de la
Taula 1, han considerat els articles, preposicions i pronoms, que van apostrofats
o després de guió, com a part de la paraula. Així per exemple “l'arbre” el
comptarien com una sola paraula de longitud 7 i “vint-i-tres” el comptarien com
una sola paraula de longitud 11.

A1-a) Compteu les 100 primeres paraules i escriviu el símbol “ / ” darrera la última paraula.
A1-b) Escriviu al costat de cada paraula el nombre de lletres que té.
A1-c) Feu el recompte i completeu la taula del Full 1 (full1.pdf), seguint el model de la Taula 1.
A1-d) Compareu la longitud de les paraules del vostre text amb la longitud de les paraules del text A. Escriviu dues frases per comentar el que heu observat:
Responeu les preguntes i feu les vostres reflexions en el Guió de l'Alumne, amb paper i boli.
Llicenciat sota la Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 License
Autors anònims