Amb la LOGSE (1990)
va néixer l'àrea de Tecnologia a l'educació secundària
i va constituir una de les grans novetats i avenços que han contribuït
a la modernització de l'educació tecnològica al nostre
país, tant necessitat de vocacions tècniques i científiques.
Aquest naixement va requerir la definició de l'àrea, de la
que no hi havia uns referents previs, la qual va anar prenent forma en
la fase d'experimentació, en la que van participar molts dels professors
i professores que van ser els pioners i que posteriorment han estat els
impulsors de moltes iniciatives que han ajudat a consolidar l'àrea.
La implantació en
els centres educatius va implicar la definició d'un espai propi
i d'un equipament didàctic per donar resposta al currículum,
així com un element clau: la formació del professorat. L'àrea
de tecnologia ha estat clau per donar un impuls a la cultura tecnològica
arrelada al nostre context i tradició industrial. Ha ofert a l'alumnat
una formació integradora, en la que el coneixement conceptual està
imbricat amb el coneixement del saber fer, els procediments, i amb el saber
estar, les actituds. La tecnologia, per la seva pròpia definició
i metodologia, contribueix a la consolidació de competències
de diverses àrees d'aprenentatge: les matemàtiques, les ciències
experimentals, les ciències socials, l'àrea artística,
les llengües.
L'àrea és un
catalitzador de les vocacions de l'alumnat envers la tecnologia. Amb els
18 anys de presència de la tecnologia a l'educació secundària
podem dir que ha arribat a la majoria d'edat i justament coincideix amb
la implantació de la nova llei d'educació, la LOE (2007)
i amb la creació del Centre Específic
de Suport a la Innovació
i la Recerca Educativa
(CESIRE), al que s'ha integrat l'Aula de recursos de Tecnologia.