|
TALLER DE FLOTACIÓ
En aquest taller demostrarem experimentalment que qualsevol cos pesa menys quan el submergim en un líquid i que la diferència de pes és més gran en augmentar el volum submergit del cos. A més, demostrarem també que aquesta diferència de pes depèn del líquid en què està submergit, concretament, de la seva densitat.
A partir de les dades obtingudes demostrarem o deduirem –segons el nivell– el principi d’Arquimedes i les condicions de flotació dels sòlids.
Si el voleu utilitzar a l'aula, el podeu veure on line o us el podeu baixar, juntament amb el guió de la presentació i el quadern de treball de laboratori per a omplir durant la presentació/realització del taller, que el trobareu al final de tot de la web que us hem enllaçat, on diu "Fitxers adjunts".
Primària; cicle superior
Objectius
- Demostrar que un vaixell de ferro sura
- Deduir perquè suren els cossos
- Comprovar el Principi d’Arquimedes i aplicar-lo a diversos cossos en contacte amb aigua
- Generalitzar-lo a tota mena de fluids (principalment aigua i aire)
- Aprendre a llegir instruments de mesura (dinamòmetres i provetes) amb graduacions diverses
- Definir precisió d’un instrument i aplicar-la a les mesures que es facin
- Ser conscients de l’existència dels errors experimentals i de les conseqüències que comporten en qualsevol treball de laboratori
- Conèixer Arquimedes i alguns dels seus mites
Coneixements previs necessaris
- Números decimals
- Operacions amb números decimals
- Producte i divisió de números decimals per la unitat seguida de zeros
- Concepte de capacitat, volum i massa
- Unitats de capacitat, volum i massa
Secundària; primer cicle
Objectius
- Demostrar que un vaixell de ferro sura
- Deduir perquè suren els cossos
- Comprovar el Principi d’Arquimedes i aplicar-lo a diversos cossos en contacte amb aigua
- Generalitzar-lo a tota mena de fluids (principalment aigua i aire)
- Aprendre a llegir instruments de mesura (dinamòmetres i provetes) amb graduacions diverses
- Definir precisió d’un instrument i aplicar-la a les mesures que es facin
- Ser conscients de l’existència dels errors experimentals i de les conseqüències que comporten en qualsevol treball de laboratori
- Conèixer Arquimedes i alguns dels seus mites
Coneixements previs necessaris
- Números decimals
- Operacions amb números decimals
- Producte i divisió de números decimals per la unitat seguida de zeros
- Concepte de capacitat, volum i massa
- Unitats de capacitat, volum i massa
Secundària; segon cicle
Objectius
- Demostrar que un vaixell de ferro sura
- Deduir perquè suren els cossos
- Deduir el Principi d’Arquimedes i aplicar-lo a diversos cossos en contacte amb aigua
- Generalitzar-lo a tota mena de fluids (principalment aigua i aire)
- Aprendre a llegir instruments de mesura (dinamòmetres i provetes) amb graduacions diverses
- Definir precisió d’un instrument i aplicar-la a les mesures que es facin
- Ser conscients de l’existència dels errors experimentals i de les conseqüències que comporten en qualsevol treball de laboratori
- Conèixer Arquimedes i alguns dels seus mites
Coneixements previs necessaris
- Números decimals
- Operacions amb números decimals
- Producte i divisió de números decimals per la unitat seguida de zeros
- Factors de conversió
- Concepte de volum, capacitat, densitat, pes i força
- Diferències entre els conceptes de pes i massa
- Unitats de capacitat, volum, densitat, massa, pes i força (newtons, kiloponds i ponds)
Tornar
|