TALLER DE LES AUS

Per als alumnes d’infantil i cicle inicial de primària, utilitzem el joc de la quina -el bingo- de les aus.

La resta de nivells tenen les imatges dels 36 ocells per una banda, i tres fulls amb els noms col·locats en les caselles en blanc. Cal que situïn cada imatge a la casella que correspon al seu nom consultant la guia d’aus. Prèviament es fa una explicació de com estan ordenades les diferents famílies dintre de la guia per a facilitar-los la tasca de buscar-los. Una vegada porten una estona treballant d’aquesta manera, si els queda alguna espècie per determinar i encara no ho han descobert pel seu compte, se’ls explica que al final de les guies hi ha un índex alfabètic on poden trobar ordenats els noms de les aus i la plana on hi ha els dibuixos i la informació corresponents.

L'alumnat del Cicle Superior de Primària i de Secundària Obligatòria utilitzen la guia Peterson de les aus dels Països Catalans i d'Europa, mentre que l'alumnat del Cicle Mitjà utilitzen una adaptació simplificada de la mateixa guia.