Cicle Mitjà - CURS 2016-2017
Aquí teniu les fotos de les colònies de 2n i 4t a La Granja Escola de Santa Maria de Palautordera

Cicle Mitjà - CURS 2015-2016

No us perdeu les fotos de les COLÒNIES!!!!

Mireu el petit vídeo que hem fet amb les fotos de l'activitat de Padrins i Fillols, tot llegint en parella.

Ja estem a la primavera i ja ha arribat Sant Jordi.
Roses, flors, arbres, dracs i la història de Sant Jordi hem estat fent en aquests dies preparant la festa.
Hem escrit contes macos pels jocs florals i el divendres a la tarda es va fer l'entrega de premis.
Felicitats a tots/es per tenir la il·lusió de participar!

El passat 20 d'abril els alumnes de quart vam anar a la casa natura.
Com sabíem que l'activitat acabava molt tard vam fer la sortida de tot el dia. Començava a ploure quan arribàvem allà, però després va fer un dia molt maco i vam gaudir molt.
L'activitat era "Ripollet al mig de tot" i ara sabem per què. Vam fer treball de camp, vam practicar amb les brúixoles calculant l'azimut de les muntanyes que estan al voltant del nostre poble i vam veure que ens trobem justament entre les muntanyes del litoral i les del prelitoral, al mig.
Vam construir, a més, una brúixola molt cassolana amb unes tapes.
Va estar divertit i ens ho vam passar molt bé!
Durant l'última setmana del segon trimestre tots els nens i nenes del cicle mitjà anàvem preparant l'últim dia.
Havíem de pensar la mona que faria cada grup. Quina emoció!!!
Vam realitzar, a més, activitats de plàstica per guarnir les classes, amb papers de regals vam fer uns ous de Pasqua molt macos.
L'últim dia va ser molt divertit. Els alumnes de quart vam ajudar als nostres fillols de P5 a fer les seves mones.
Després tots els nens i nenes del cicle mitjà per grups vam guarnir el nostre pa de pessic i vam fer unes mones estupendes i boníssimes.
Aquí podeu veure les fotos.

Els padrins i padrines de 4t hem ajudat amb la Mona als fillols de P-5.

Els nens i nenes de quart estem super-contents i super-contentes!!!! Ja som padrins dels nens de P5!!! Aquest segon trimestre hem començat les sessions de lectura. Anem els divendres al matí a les classes d'infantil i ens dividim en quatre grups. Els padrins ajuden a llegir als fillols. Tothom té una parella. Nosaltres, els de quart, cuidem molt als petits i volem que aprenguin a llegir amb nosaltres. Sempre desitgem que arribi el divendres per trobar-nos!!!

Les fotos dels tallers de la Setmana Cultural de la LLUM!

Els de 3r anem a l'Ajuntament, 3r A l'1/03/2016.

Ja ha passat Carnestoltes, i què bé ho hem passat al cicle mitjà!
Setmana de disbauja i alegria. Consignes diàries, guarnir el passadís, tallers de màscares i esmorzar de carnestoltes que estava boníssim.

Batucada del divendres tarda i les nostres disfresses.
Què guapos i guapes!!!
Per cert, com aquest curs la setmana cultural és sobre la llum, els mestres anàvem disfressats sobre aquest tema. Xuli, eeehh!

No us perdeu i el què fem a Educació Física, mireu-lo!!!

Els nens i nenes de 4t hem estat treballant els períodes de la història: la prehistòria, l'edat antiga, l'edat mitjana, l'edat moderna i l'edat contemporània.
Hem fet uns murals en grups heteregonis per a què tothom pogués participar al seu nivell i es poguessin ajudar.
Hem treballat a plàstica la pintura rupestre, ens hem traslladat a les antigues coves per pintar com els cavernícoles.
A més, hem mirat les lletres gòtiques que els monjos feien servir a l'època dels castells i hem dibuixat i pintat amb lletres gòtiques els nostres noms.

HALLOWEEN A CICLE MITJÀ
Quina setmana més fantasmagòrica i terrorífica!!!!
Els nens i nenes del cicle mitjà hem estat fent manualitats de Halloween per posar al nostre passadís, ha quedat ple de vampirs, esquelets, carbasses, fantasmes, ratpanats, teranyines, etc,etc,etc.
Donava por entrar però l'hem passat molt divertit.

Cicle Mitjà - CURS 2014-2015
3r ha anat de visita a l'Ajuntament de Ripollet per aprendre com funciona!

Les colònies de 4t amb 2n.

3r va anar al Cim de les Àligues, van veure moltes rapinyaires i van assistir a l'espectacle de vol.

Tots els alumnes del cicle mitjà hem treballat força per deixar el nostre passadís ben maco.
Hem pintat fulles, hem construït arbres i hem fet alguns murals.

Hem afegit les fotografies a l'àlbum de La Castanyada

Cicle Mitjà - CURS 2013-2014

Representació d'una adpatació de l'obra de teatre EL FLORIDO PENSIL amb motiu del Centenari de la nostra escola.

2n i 4t se'n van de colònies

Els nens i nenes de quart i segon hem anat de colònies a Can Castellar (Vallgorguina), aquesta primera setmana de juny.
Ens ho hem passat molt bé!
Hem menjat bé i les activitats eren xulíssimes: tirolina, quads, circuit de ponts, gimcana a pedals, etc
Inclús hem pogut gaudir de la piscina.
Aquí podeu veure les fotos de quart A:

Encetem una nova manera de treballar:

Cicle Mitjà - CURS 2012-2013

A 3r B portem dies parlant sobre grams, kilograms i litres.
Avui ens hem arremangat i ho hem portat a la pràctica preparant uns pastissos de xocolata amb l'ajuda de la Yolanda, la mare de l'Ivan.
Primer hem esbrinat els grams que necessitàvem per cada ingredient i després els hem pesat a les nostres balances.
Un cop teníem tos els ingredients preparats, la Yolanda, ens ha explicat pas per pas com preparar els pastissos.
I un cop fets, hem pensat com tallar-los en parts iguals. I de cada pastís ha sortit una fracció!
Eren boníssims!
4t va de colònies.

Els nens i les nenes de tercer hem anat al Cim de les Àligues. Vam veure un munt d'aus rapinyaires, algunes cacen de dia i d'altres de nit. Ens ha fet un dia preciós. Hem esmorzat, hem passejat pel recinte. Hem assistit a la sessió de vol, ha estat fantàstic!
Després de dinar hem pogut jugar i fer una gimcana.

Els nens i nenes de 3r ens hem preparat per Carnaval amb una tarda de plàstica ben divertida. Ens hem fet unes màscares molt xules!

I tots els i les de cicle mitjà vam fer tallers el dia de carnestoltes al matí. Ens vam barrejar tercer i quart i durant tot el matí vam passar per cinc tallers: jocs de taula, de construccions, maquillatge, cuina i dansa.
Va ser molt divertit i ens ho vam passar pipa!.

Els de 3r fem experiments amb plantes.

A 3r B hem estat fent experiments amb llavors. Les hem plantat en diferents gots i els hem posat en diferent llocs de la classe: al costat de la finestra, lluny de la finestra, dins de l'armari.... Durant quatre setmanes hem estat observant i anotant al nostre diari d'investigadors quins canvis es produïen a cada llavor. Al final de la nostra investigació hem descobert perquè unes plantes han crescut i unes altres no i què és el que necessiten per poder créixer bé.

Els nens i nenes de 3r celebrem el Nadal!
L'últim dia del trimestre els alumnes han ballat una nadala i han obert els seus regals d'amic invisible.
Bones vacances i ens veiem al 2013!

Els alumnes de tercer treballem medi de diferents maneres: fem experiments, murals, … És divertit i aprenem molt.

A plàstica treballem diferents tècniques: pintura, collage, ampliar retalls, etc. Ho fem els dilluns a la tarda i ens agrada molt.

Els alumnes de cicle mitjà, en sessions diferents, hem treballat amb els portàtils a l'aula.
Hem fet grups petits i hem pogut buscar informació sobre uns treballs de medi.
ELS NENS/ES DE TERCER TREBALLEM ELS SENTITS A TRAVÉS DE LA TARDOR I DEL HALLOWEEN.
GUARNIM EL PASSADÍS: Els nens/es del cicle mitjà hem treballat força a les classes per deixar maco el passadís.
TARDA DE CASTANYADA: Estaven molt bones i ens ho vam passar pipa!.
Cicle Mitjà - CURS 2011-2012

El 25 de Maig els/les alumnes de 3r vam anar a visitar el CIRC CRIC, situat a la muntanya del Montseny.
Només arribar vàrem esmorzar i, tot seguit, vam animar-nos cantant i ballant tots plegats! Quins balls més divertits!
Després de tant ballar vam veure "el despertar del circ" i vam conèixer als protagonistes de l'espectacle. Vàrem veure com assajaven els artistes i… ens van deixar ben bocabadats!
Després de dinar, al bosc, vam anar a una carpa molt gran per veure l'espectacle definitiu! Què bé que ho van fer i quin riure amb el pallasso Tortell Poltrona…!
Va ser un dia fantàstic, gaudint tots plegats amb aquest món meravellós del circ.

El passat 17 i 24 d'abril els/les alumnes de 3r vàrem anar de visita a l'Ajuntament del poble.
En primer lloc, ens van ensenyar les instal·lacions principals i, tot seguit, ens vàrem reunir amb l'alcalde al seu despatx! El Juan Parralejo va contestar, molt amablement, totes les preguntes que portàvem preparades i ens va regalar una xapa amb l'escut de Ripollet!
Després de fer-nos una foto de record ens van ensenyar la sala de plens i ens van explicar moltes qüestions al respecte! Per últim, vam fer un simulacre d'un ple, així ens vam sentir regidors i regidores per un dia!

El dia 20 de març els nens i nenes del cicle mitjà vam anar d'excursió al CRARC Centre de recuperació d'amfibis i rèptils de Catalunya que es troba a Masquefa.

Vam visitar el centre seguint un recorregut, unes monitores ens anaven explicant els diferents animals que hi havien. Vam veure un video i vam poder tocar una salamandra, una tortuga i una petita serp. Tots estàvem neguitosos , tocar una serp de veritat!!!!

Després de la visita vam dinar en un parc al costat del centre. Ens va fer un bon dia i vam poder estar jugant.

ELS ANIMALS VERTEBRATS A 3r B

Aprofitant que hem acabat el tema dels animals vertebrats hem fet uns treballs en grups molt interessants!

Ens hem repartit els diferents grups d'animals (mamífers, rèptils, ocells, amfibis i peixos) entre els sis grups d'alumnes que hem format a la classe. Tot seguit, cada grup ha decidit treballar un animal concret, pertanyent al grup d'animals assignat. Així doncs, els animals a treballar són: la salamandra, el dofí, l'àliga, el cocodril, el peix pallasso i el gripau.

Cada alumne/a ha buscat informació sobre l'animal en qüestió per després posar-la en comú amb la resta del seu grup. Posteriorment, hem interpretat i treballat la informació recollida, escrivint les idees principals a una fitxa-resum (descripció física, hàbitat, alimentació, reproducció,…). A continuació, hem planificat el disseny del mural i la informació que apareixeria en aquest i hem passat a elaborar-lo.
Quan els murals han estat acabats hem organitzat com faríem l'exposició oral a la resta del grup classe.

Com podeu veure el resultat ha estat fantàstic! I el més important és que hem après, hem cooperat i hem gaudit molt!

MÀQUINES SENZILLES
La politja és una roda que ens permet fer força, amb l' ajuda del nostre pes, per aixecar o moure un objecte.
Nosaltres, els alumnes de 4t hem construit diferents màquines senzilles amb politges.

Els nens i les nenes de Cicle Mitjà han anat d'excursió a Can Miqueló

El dia 11 de novembre, els nens i nenes del cicle mitjà vam anar d'excursió a Can Miqueló. Només arribar ens esperava la castanyera que havia vingut del bosc. Tenia posada la seva paradeta amb fruits de tardor: codony, castanyes, ametlles,...... que vam veure i ens van explicar.

De seguida vam anar a caminar. Vam fer un passeig pel bosc observant i recollint tot el que trobàvem i podíem agafar: fulles, glans, pinyes,...

Ens van explicar amb titelles una història de la tardor. Van ser molt divertides.

Ens va fer un dia preciós, vam tenir calor i tot! Vam esmorzar, dinar i vam tenir temps de jugar. Ens ho vam passar molt bé.

A la tarda la castanyera ens va reunir per donar-nos les paperines amb castanyes. Vam cantar i ens vam acomiadar.
Va ser un dia fantàstic, vam arribar bastant cansats!

Cicle Mitjà - CURS 2010-2011

El Bloc de la promoció del 2005 que ha fet 3r A.

El vídeo de les colònies

Hem anat al Cim d'Àligues
Treballem la Setmana Cultural: EL CIRC

Celebrem el Nadal a l'escola
El Festival de Nadal
Cicle Mitjà - CURS 2009-2010
Els nens i les nenes de 3r B ens acomiadem de la Cristina amb l'ajut de la Núria.

Aquest treball el presentem a

BLOC DELS NASCUTS EL 2000 - 4t

Els nens i les nenes de 3r hem anat al Baricentro a fer un taller d'alimentació i a Palau de Plegamans a fer un taller de titelles

Les colònies de 4t.

A les Mines de Sal de Cardona

Els nens i les nenes de Cicle Mitjà hem decorat uns ous de Pasqua molt macos.

Els de 3r hem anat a l'Ajuntament i ens hem entrevistat amb l'Alcalde

Cicle Mitjà - Curs 2007-2008

Els nens i les nenes de 3r i 4t hem fet la MONA

Els de 4t celebren eleccions

Els de 4t hem fet la presentació de les minicaceres de l'aigua.

Hem celebrat el Carnaval a l'escola venint disfressats
Els de 3r i 4t junt amb la resta de companys dels altres cursos hem treballat la setmana cultural de L'AIGUA.

Els de 3r i 4t hem anat d'excursió a la Masia de Can Deu a Sabadell
Si vols veure com treballem a l'aula d'anglès...