COM FUNCIONA LA WEB?

ELS APARTATS DEL TREBALL

 

He agrupat les propostes del treball en quatre blocs  que proposen uns treballs envers els valors, i un cinquè bloc que té més a veure amb estratègies de metodologia. Malgrat aquesta divisió en blocs, les propostes s’entrecreuen unes amb les altres. Per tant algunes vegades faig referència a propostes que es veuran més endavant o s’han vist en planes anteriors.

 

El primer bloc proposa “cuidar de mi mateix”.

El segon bloc fa propostes entorn de la relació amb els altres . El procés de passar del « jo » al « tu » i al « nosaltres ».

El tercer bloc tracta de la relació amb l’entorn; és un pas més enllà, és respectar les meves coses, les teves, les nostres, les de tothom, la natura .

El quart bloc tracta la relació amb l’aprenentatge. El nen/a ha de tenir clar perquè va a l’escola, perquè fa educació física i què hi va a aprendre.

El cinquè bloc té a veure amb metodologia; no son veritats universals, conté estratègies per a usar en alguns moments.

 

 

 

ELS APARTATS DE CADA PROPOSTA

 

El cos central del treball el formen les 45 propostes repartides  en cinc blocs. Cada proposta  conté dues parts bàsiques que són :

el motiu pel qual val la pena treballar el valor en qüestió (generalment en color blau).

La proposta, que pot ser un exercici concret (activitat o joc ),o una proposta metodològica.

 

 

 

A cada proposta hi sol haver icones amb frases o paraules que fan d’enllaços que obren els següents arxius adjunts:

                                                                              

-         Textos en  clau de ficció que serveixen  per a clarificar més l’ activitat  o la idea de la  metodologia exposada. Qualsevol semblança amb la realitat podria ser probable o podria ser pura coincidència, però el ventall de condicionants que trobarem a classe serà tan gran que no es garanteix que en aplicar les propostes els resultats siguin els mateixos que en el text de ficció.

                      Clica la figura adjunta per a obrir un esquema de tots els textos de ficció 

¡

 

     

-         En algunes propostes també s’adjunten cites d’autors que relacionen la proposta amb el marc teòric científic de la psicologia o pedagogia.

 

      

En molts casos s’inclouen uns criteris d’ avaluació que solen contenir tres parts:

-         Criteris d’ avaluació del grup, que ens serviran per saber el nivell d’ excel·lència, de progrés, o la necessitat de millorar a nivell de grup.

-         Criteris d’ avaluació personals, de cada alumne, com a eina d’ observació de cara a l’ avaluació trimestral.

-         Exemples d’ ítems  d’avaluació. En realitat, poden ser redactats de moltes maneres, i la necessitat de donar exemples curts i concrets m’ha fet decantar per models que són senzills i que aporten, a més, una informació afectiva que crec que és important. Em refereixo a, per exemple, al fet d’ introduir dins l’ítem les expressions “ Felicito, aprovo,  el  canvi és molt positiu, ... “ o bé “ desitjaria, seria bo...

-         Hi ha un apartat enter dedicat a l’avaluació, el qual contempla també la possibilitat de posar notes des de l’”insuficient” a l’”excel·lent”, tal com  dicten les normatives per al final de curs 2007/08. 

    Cliqueu la figura adjunta per obrir aquest apartat .           

 

 

      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        

 

 

 

 

Les fotografies presents en el treball volen reflectir moments de les propostes.  La major part corresponen a alumnes de quart i sisè nivell del CEIP “Guillem de Montgrí”.

    

         

      

 Els vídeos aclareixen el funcionament d’algunes activitats o jocs.

       

 

 

Els mestres d’educació física coneixen la dificultat d’explicar un joc, una activitat, i que aquesta pugui esser entesa en la seva totalitat. És per això que una fotografia, així com un text de ficció, poden resultar aclaridors.

 

 

 

 

 

RETORN A L’INICI