ESQUEMA: TEXTOS INSERITS A ALGUNS APARTATS DEL
TREBALL
TÍTOL DEL TEXT |
FA REFERÈNCIA A... |
APARTAT |
|
La postura física dels alumnes i la disposició a l’atenció o a la dispersió. |
1.1 “ Com estic?” |
|
El pànic davant d’un exercici complexe i potencialment perillós. |
1.2 “Gestionar les pors” |
|
L’exercici de relaxació |
1.3 “Aprenem a relaxar-nos” |
|
La tria d’equips per part dels alumnes i la marginació d’alguns d’ells. |
2.1 “ Evitar marginar” |
|
La manca d’habilitat provoca que alguns alumnes no participin en jocs sense competició. |
2.2 “ Acceptar i canalitzar la diversitat” |
|
La manca d’habilitat provoca que alguns alumnes no participin en jocs competitius. |
2.3 “ Acceptar i canalitzar la diversitat |
““Canviar de parella em complica les coses, però així aprenem” |
El canvi de parella és interessant perquè ajuda a enfrontar-se a diferents reptes. |
2.4 “Fomentar les activitats de parella” |
“Tothom canvia de parella i jo em quedo sol” |
És important un codi de comportament en els canvis de parella. |
2.5 “Canalitzar els canvis de parella” |
|
És necessari controlar la força |
2.6 “Controlar la força” |
“Agredir-se no és divertir-se” |
Buscar Les agressions i conflictes és una forma de perdre temps en comptes d’aprendre. |
2.7 : “Resoldre els conflictes” |
“Un joc complicat però interessant” |
Es presenta un joc cooperatiu interessant: “Portar el tresor” |
2.8: “Treballar en equip” |
|
La salutació hauria de ser una norma. |
2.9 .”Aprendre a saludar-se” |
|
Emetre judicis sobre els altres és positiu si ens ajuda a superar-nos, però s’ha de fer amb tot el respecte. |
2.12 “ Aprendre a jutjar i ser jutjat” |
De veritat “mola” fer trampes? |
Fer trampes és el mateix que jugar a un altre joc en un altre lloc. |
2.13 : “Donar una significació a les trampes” |
“Defensar sense agredir ni fugir“ |
La millor forma de defensar-se és essent assertiu. |
2.15 “ Siguem assertius” |
“Trencar és fàcil; arreglar és més difícil” |
Quan un alumne trenca un objecte deliberadament el millor és fer-li arreglar-lo. |
3.1 “ Cuidar els coses de tots” |
|
És interessant incloure l’excursió com a part de l’educació física. |
3.2 “ Cuidem la natura” |
“Tots hi guanyem; què hi puc perdre?” |
En un joc els resultats són un detall sense importància. |
4.2 “Relativitzar els resultats” |