ESQUEMA:  TEXTOS INSERITS A ALGUNS APARTATS DEL TREBALL

 

 

TÍTOL DEL TEXT

 

 

FA REFERÈNCIA A...

 

APARTAT

 

“Com comença la classe d’en Pere?”

 

La postura física dels alumnes i la disposició a l’atenció o a la dispersió.

 

1.1 “ Com estic?”

 

“La Clara i el pànic a la vertical”

 

El pànic davant d’un exercici complexe i potencialment perillós.

 

1.2 “Gestionar les pors”

 

“La Mireia i el gomet”

 

L’exercici de relaxació

 

1.3 “Aprenem a relaxar-nos”

 

“A mi ningú em vol”

 

La tria d’equips per part dels alumnes i la marginació d’alguns d’ells.

 

2.1 “ Evitar marginar”

 

 

“ A mi mai em passen la pilota”

 

La manca d’habilitat provoca que alguns alumnes  no participin en jocs sense competició.

 

2.2 “ Acceptar i canalitzar la diversitat”

 

 

“ Si puc participar potser no odiaré el futbol”

 

La manca d’habilitat provoca que alguns alumnes no participin en jocs competitius.

 

2.3 “ Acceptar i canalitzar la diversitat

 

““Canviar de parella em complica les coses, però així aprenem”

 

 

El canvi de parella és interessant perquè ajuda a enfrontar-se a diferents reptes.

 

2.4 “Fomentar les activitats de parella”

 

“Tothom canvia de parella i jo em quedo sol”

 

 

 

És important un codi de comportament en els canvis de parella.

 

2.5 “Canalitzar els canvis de parella”

 

“Ni bèstia ni figaflor”

 

 

És necessari controlar la força

 

2.6 “Controlar la força”

 

“Agredir-se no és divertir-se”

 

 

Buscar Les agressions i conflictes és una forma de perdre temps en comptes d’aprendre.

 

2.7 : “Resoldre els conflictes”

 

“Un joc complicat però interessant”

 

 

Es presenta un joc cooperatiu interessant: “Portar el tresor”

 

2.8: “Treballar en equip”

 

“Saludar-se és guai”

 

La salutació hauria de ser una norma.

 

2.9 .”Aprendre a saludar-se”

 

“Em sento jutjat”

 

Emetre judicis sobre els altres és positiu si ens ajuda a superar-nos, però s’ha de fer amb tot el respecte.

 

2.12 “ Aprendre a jutjar i ser jutjat”

 

De veritat  “mola”  fer trampes?

 

 

Fer trampes és el mateix que jugar a un altre joc en un altre lloc.

 

2.13 :

“Donar una significació a les trampes”

 

“Defensar sense agredir ni fugir“

 

 

La millor forma de defensar-se és essent assertiu. 

 

2.15 “ Siguem assertius”

 

“Trencar és fàcil; arreglar és més difícil”

 

 

Quan un alumne trenca  un objecte deliberadament el millor és fer-li arreglar-lo.

 

3.1 “ Cuidar els coses de tots”

 

“Avui fem el cim”

 

És interessant  incloure l’excursió com a part de l’educació física.

 

3.2 “ Cuidem la natura”

 

“Tots hi guanyem; què hi puc perdre?”

 

 

En un joc els resultats  són un detall sense importància.

 

4.2 “Relativitzar els resultats”