Nom de l’activitat |
Tipus d’activitat |
Altres dades |
Lloc en el treball |
Valor que treballa |
|
Exercici motriu |
Individual |
1.1 |
Consciència de la postura |
|
Exercici de relaxació |
Individual |
1.3 |
Consciència, atenció, relaxació |
Ninot de drap, ninot de filferro, estàtua de
pedra |
Exercici de relaxació /control tonic del cos |
Parella |
1.3 |
Consciència, atenció, relaxació |
Cursa de relleus de les emocions |
Cursa de relleus Expressio corporal |
Per equips (4-6) |
1.4 |
Comunicació Empatia |
Avaluació |
Individual, pero també es possible col.lectivament |
1.5 |
Esperit critic |
|
Nom de l’activitat |
Tipus d’activitat |
Altres dades |
Lloc en el treball |
Valor que treballa |
Organització de les activitats |
Parelles |
2.1 |
Acceptació, no marginació |
|
|
Activitat per estacions |
4-6 alumnes |
2.2 |
Acceptació Participació |
|
Activitat per estacions |
4-6 alumnes |
2.2 |
Acceptació Participació |
|
Variant de joc d’equip (futbol, handbol, bàsquet...) |
Gran grup, per parelles |
2.3 |
Acceptació Participació |
|
Variant del futbol |
Gran grup |
2.3 |
Acceptació Participació |
|
Gimnàstica fàcil, ludica |
Parelles |
2.4 |
Acceptació Participació Cura de l’altre |
Exercici de control de la força |
Parelles |
2.4 |
Acceptació Participació Autocontrol |
|
Motricitat fina |
Parelles |
2.4 |
Autocontrol Empatia |
|
|
Oposició |
Parelles |
2.4 |
Acceptació Participació Control de la força Respecte |
Motricitat fina, coordinació viso manual |
Parelles |
2.4 |
Acceptació Participació |
|
|
Equilibri, control de la força |
Parelles |
2.4 |
Acceptació Participació Control de la força |
|
Control de la força |
Parelles |
2.6 |
Control de la força Respecte |
Resolució de conflictes |
Parella o petit grup |
2.7 |
Acceptació Respecte Empatia Aprenentatge emocional |
|
|
Joc d’equip d’estratègia |
Gran grup (dos equips) |
2.8 |
Cooperació |
|
Expressio corporal |
Petit grup |
2.8 |
Cooperació |
|
Proposta metodològica |
Gran grup |
2.8 |
Cooperació Empatia |
|
Joc psicomotriu cooperatiu |
Gran grup, o si es vol, grups de 10 o més alumnes |
2.8 |
Cooperació |
|
Ritual després del joc |
Grup classe, parelles... |
2.9 |
Respecte Empatia |
Proposta metodologica |
Parelles |
2.12 |
Critica Empatia |
|
Joc amb equips no estables |
Mitja classe contra l’altra mitja
classe |
2.10 |
Tolerància Cooperació |
|
|
Joc de cooperació i oposició |
Gran grup |
2.10 |
Cooperació Competició |
Jocs de taula (cartes i domino) |
Grups de 4-6 alumnes. Ideal en dies de pluja |
2.14 |
Consciència Precaució |
|
Proposta metodologica |
Grup classe |
2.15 |
Tolerància Empatia Assertivitat |
|
Joc de persecució i cooperació |
Gran grup |
2.16 |
Cooperació Contacte |
|
|
Joc de tornada a la calma o d’animació |
Gran grup |
2.16 |
Atenció Contacte |
|
Joc d’animació |
Gran grup |
2.16 |
Contacte |
|
Joc d’animació |
Gran grup |
2.16 |
Acceptació Contacte |
Tornada a la calma |
Parelles |
2.16 |
Acceptació Consciència Contacte |
|
|
Joc de cooperació |
Grup classe repartit en Petits grups |
2.17 |
Cooperació Respecte Bones formes |
“Fer de mestre”(ensenyar és aprendre dues vegades) |
Proposta metodològica |
Gran grup |
2.18 |
Responsabilitat Empatia |
|
Proposta metodològica |
Gran grup |
2.18 |
Responsabilitat Empatia |
|
Joc de grup |
Petit grup (6-8 alumnes) |
2.19 |
Atenció Autocontrol Respecte per l’altre |
|
Joc per parelles |
Petit grup, repartit per parelles |
2.19 |
Atenció Control de la força Respecte per l’altre |
Nom de l’activitat |
Tipus d’activitat |
Altres dades |
Lloc en el treball |
Valor que treballa |
Proposta metodologica |
Classe Escola |
4.1 |
Consciència |
|
|
Proposta metodològica |
Gran grup |
4.2 |
Acceptació |
|
Proposta metodològica |
Gran grup |
4.2 |
Acceptació |
|
Joc d’expressió |
Gran grup |
4.4 |
Silenci Autocontrol Consciència |
|
Joc |
Gran grup |
4.6 |
Acceptació Esforç Lleialtat Noblesa |
|
Proposta metodologica |
Gran grup |
4.6 |
Esforç |
Proposta metodologica |
A nivell d’escola |
4.8 |
Tolerància Diversitat Respecte |
|
|
Esport per a discapacitats visuals |
Dos equips de 3-5 alumnes |
4.9 |
Diversitat Respecte |
|
Esport per a discapacitats motrius |
Dos equips de alumnes |
4.9 |
Diversitat Respecte |
Activitats variades |
A nivell d’ escola |
4.9 |
Diversitat Respecte |
|
|
Tècnica de crida a l’atenció |
Gran grup |
5.1 |
Atenció |
|
Tècnica de crida a l’atenció |
Gran grup |
5.1 |
Atenció |