QUADRE D’ACTIVITATS PROPOSADES           

 

Nom de l’activitat

Tipus d’activitat

Altres dades

Lloc en el treball

Valor que treballa

Caminar amb els isquions

  

Exercici motriu

Individual 

1.1

Consciència de la postura

Relaxació del gomet

Exercici de relaxació

Individual

1.3

Consciència, atenció, relaxació

Ninot de drap, ninot de filferro, estàtua de pedra

Exercici de relaxació /control tonic del cos

Parella

1.3

Consciència, atenció, relaxació

Cursa de relleus de les emocions

Cursa de relleus

Expressio corporal

Per equips (4-6)

1.4

Comunicació

Empatia

Avaluar l’activitat

Avaluació

Individual, pero també es possible col.lectivament

1.5

Esperit critic

Nom de l’activitat

Tipus d’activitat

Altres dades

Lloc en el treball

Valor que treballa

Tria  d’equips a parells i senarts

Organització de les activitats

Parelles

2.1

Acceptació, no marginació

“caçaconills” en petit grup

Activitat per estacions

4-6 alumnes

2.2

Acceptació

Participació

“Rugbi” en petit grup

Activitat per estacions

4-6 alumnes

2.2

Acceptació

Participació

Futbol a quatre zones

Variant de joc d’equip (futbol, handbol, bàsquet...)

Gran grup, per parelles

2.3

Acceptació

Participació

“Passa i trepitja”

Variant del futbol

Gran grup

2.3

Acceptació

Participació

Gimnàstica en parella

Gimnàstica fàcil, ludica

Parelles

2.4

Acceptació

Participació

Cura de l’altre

Subjectar la pica

Exercici de control de la força

Parelles

2.4

Acceptació

Participació

Autocontrol

Cordar-se la sabata en parella

Motricitat fina

Parelles

2.4

Autocontrol

Empatia

Exercicis de lluita-oposició

Oposició

Parelles

2.4

Acceptació

Participació

Control de la força

Respecte

Malabars en parella

Motricitat fina, coordinació viso manual

Parelles

2.4

Acceptació

Participació

Acrosport

Equilibri, control de la força

Parelles

2.4

Acceptació

Participació

Control de la força

“El molest”

Control de la força

Parelles

2.6

Control de la força

Respecte

Declaració amistosa de conflicte

Resolució de conflictes

Parella o petit grup

2.7

Acceptació

Respecte

Empatia

Aprenentatge emocional

“Portar el tresor”

 

Joc d’equip d’estratègia

Gran grup (dos equips)

2.8

Cooperació

Escriure lletres amb el cos

Expressio corporal

Petit grup

2.8

Cooperació

Felicitar al qui ha centrat

 

Proposta metodològica

Gran grup

2.8

Cooperació

Empatia

Voleibol amb globus

Joc psicomotriu cooperatiu

Gran grup, o si es vol, grups de 10 o més alumnes

2.8

Cooperació

Saludar

Ritual després del joc

Grup classe, parelles...

2.9

Respecte

Empatia

Jutjar i ser jutjat

Proposta metodologica

Parelles

2.12

Critica

Empatia

“Cementiri canviant de bàndol”

Joc amb equips no estables

Mitja classe contra l’altra  mitja classe

2.10

Tolerància

Cooperació

“Pilota asseguda”

Joc de cooperació i oposició

Gran grup

2.10

Cooperació

Competició

Jocs del programa “No badis”

Jocs de taula (cartes i domino)

Grups de 4-6 alumnes. Ideal en dies de pluja

2.14

Consciència

Precaució

Termometre de l’assertivitat

Proposta metodologica

Grup classe

2.15

Tolerància

Empatia

Assertivitat

“Stop” amb abraçades

Joc de persecució i cooperació

Gran grup

2.16

Cooperació

Contacte

Ticoti-Ticotà

Joc de tornada a la calma o d’animació

Gran grup

2.16

Atenció

Contacte

Xiclet que salta

 

Joc d’animació

Gran grup

2.16

Contacte

“Sasinho sasinho”

Joc d’animació

Gran grup

2.16

Acceptació

Contacte

Massatges

Tornada a la calma

Parelles

2.16

Acceptació

Consciència

Contacte

Venedors de bitllets

Joc de cooperació

Grup classe repartit en Petits grups

2.17

Cooperació

Respecte

Bones formes

“Fer de mestre”(ensenyar és aprendre dues vegades)

 

Proposta metodològica

Gran grup

2.18

Responsabilitat

Empatia

 

Fer de jutge

Proposta metodològica

Gran grup

2.18

Responsabilitat

Empatia

 

Esgrima “un contra tots”

 

Joc de grup

 

Petit grup (6-8 alumnes)

 

2.19

Atenció

Autocontrol

Respecte per l’altre

 

“Judo” de genolls

 

Joc  per parelles

 

Petit grup, repartit per parelles

 

2.19

 

Atenció

Control de la força

Respecte per l’altre

Nom de l’activitat

Tipus d’activitat

Altres dades

Lloc en el treball

Valor que treballa

Aclarir termes: educació fisica vs gimnàstica

Proposta metodologica

Classe

Escola

4.1

Consciència

 

“Mocador” sense eliminar

 

Proposta metodològica

 

Gran grup

 

4.2

Acceptació

 

“Marcador col·lectiu”

 

Proposta metodològica

 

Gran grup

 

4.2

Acceptació

 

“Les escultures del museu”

 

Joc  d’expressió

 

Gran grup

 

4.4

Silenci

Autocontrol

Consciència

 

“Joc dels reptes”

 

Joc

 

Gran grup

 

4.6

Acceptació

Esforç

Lleialtat

Noblesa

Models d’esforç

 

Proposta metodologica

Gran grup

4.6

Esforç

Semana intercultural “Jocs del mon”

Proposta metodologica

A nivell d’escola

4.8

Tolerància

Diversitat

Respecte

Goalball

Esport per a discapacitats visuals

Dos equips de 3-5 alumnes

4.9

Diversitat

Respecte

Bàsquet en cadira de rodes

Esport per a discapacitats motrius

Dos equips de  alumnes

4.9

Diversitat

Respecte

Setmana de les discapacitats

Activitats variades

A nivell d’ escola

4.9

Diversitat

Respecte

 

“El gat copiador”

 

Tècnica de crida a l’atenció

 

Gran grup

 

5.1

 

Atenció

 

“El micròfon”

 

Tècnica de crida a l’atenció

 

Gran grup

 

5.1

 

Atenció

 

 

 

 

 

RETORN A L’INICI