TRETS D’IDENTITAT CEIP AURÓ

Escola catalana

La llengua d’aprenentatge i de relació entre tots els membres de la nostra comunitat educativa és la llengua catalana.
L’escola pretén que els alumnes assoleixin un coneixement del català que els permeti esdevenir  competents en la llengua d’aprenentatge, és a dir, ser capaços d’utilitzar i conèixer la llengua catalana tant oralment com per escrit i emprar-la habitualment com a llengua de relació i d’aprenentatge.
La llengua castellana s’introdueix a 1r d’Educació Primària.
La llengua anglesa s’introdueix a P5 en grups reduïts d’alumnes (desdoblament).


Escola no confessional i plural

L’escola és tolerant i respectuosa amb les diferents ideologies o confessionalitats de tots els membres de la comunitat educativa. Entenem que la formació religiosa és responsabilitat de la família. L’escola assumeix, valora i respecta aquestes diferències.

Línia metodològica

La metodologia de l’escola té presents els quatre eixos fonamentals de l’Educació :
- aprendre a aprendre
- aprendre a ser i a actuar de manera autònoma
- aprendre a fer
- aprendre a conviure i habitar el món
Fomentem l’ensenyament raonat i significatiu que sigui útil i aplicable al seu dia a dia i que fomenti l’ actitud interessada i activa dels alumnes davant els diferents aprenentatges. Procurem plantejar situacions motivadores per a l’alumne que comportin activitats tant cognitives i creatives com manipulatives o físiques.
Desenvolupem actituds i hàbits de col·laboració i discussió fomentant el treball en equip i potenciant una actitud de respecte envers l’entorn, afavorint  activitats de reciclatge i de consum responsable.
L’escola impulsa activitats que fomenten l’hàbit lector dels alumnes per mitjà de la biblioteca de l’escola i la biblioteca d’aula (padrins de lectura, exposicions, bibliomaletes, recomanacions de llibres...)
Tenint en compte que els nens i les nenes són capaços d’aprendre en cada moment en funció del seu nivell evolutiu, procurem respectar els diferents ritmes d’aprenentatge, elaborant i proporcionant feines de reforç i/o ampliació, fomentant diferents tipus d’agrupaments d’alumnes (desdoblaments, reforços en petit grup,...) per tal de portar a terme un treball més personalitzat.
Els alumnes que tenen necessitats educatives especials  tindran si es necessari  un P.I. (Pla Individual ) que recollirà les adequacions curriculars i/o organitzatives  que convinguin .

Escola democràtica

La gestió del Centre és democràtica i es potencia la participació de tots els sectors que formen la comunitat educativa. El màxim òrgan de gestió és el Consell Escolar on hi són representats pares, mestres, personal no docent i Ajuntament.
L’escola és respectuosa amb tots els pobles i amb les diferents maneres de pensar. Cap persona pot ser discriminada per raons de raça, ideologia, llengua, sexe, nacionalitat o per la seva discapacitat.
El nostre objectiu és el desenvolupament integral de tot l'alumnat, tot tenint en compte les diferències personals i les capacitats de cadascú.
Creiem en els valors democràtics per a una bona convivència. Fomentem  el treball en valors que ajudin a la formació de persones integrants d’una societat plural. 
L’escola treballa els valors individuals i els propis d’una societat democràtica: la solidaritat, el respecte pels altres, les actituds de diàleg, l’esperit crític, la cooperació, la responsabilitat, la tolerància, la participació...


Escola diversa i integradora

A l’escola hi ha diversitat d’alumnat, famílies i professionals. Som un centre d’agrupament d’alumnes amb dèficit auditiu i tenim una unitat de suport a l’educació especial (USEE) amb alumnes que presenten necessitats educatives especials. 
Els mestres especialistes d’Educació Especial (mestres EE, mestra USEE, mestres d’audició i llenguatge) formen la comissió d’atenció a la diversitat que gestiona els recursos humans del centre, per donar resposta a les necessitats educatives de tot l’alumnat.
Treballem per la inclusió de tots els nostres alumnes, el que implica un coneixement i acceptació de la diversitat, una capacitat de tolerància i cooperació... Per aconseguir-ho l’escola treballa els següents valors:

  1. La responsabilitat a l’hora de pensar, actuar i criticar per arribar al canvi d’actituds individuals i interpersonal.

  2. L’esforç personal per resoldre pacíficament els conflictes.

  3. L’autoestima a partir del concepte positiu d’un mateix, de l’estima personal, de l’actitud de compartir i de la capacitat de comunicació.

  4. L’esperit crític, autocrític i creatiu per ajudar a pensar i actuar buscant solucions constructives.

  5. La coeducació contribuint a modificar actituds insolidàries i sexistes.

  6. El treball cooperatiu, tant d’ajuda en les relacions personals com en els aprenentatges, a nivell de classe i a nivell d’escola.

Escola sostenible

L’escola forma part de l’Agenda 21 de la ciutat de Barcelona. L'Agenda 21 Escolar és un programa pensat per facilitar la implicació dels centres educatius en l'ambiciós projecte planetari d'imaginar i construir un món millor i més sostenible, començant per la intervenció en l'entorn més immediat. La cultura del reciclatge està present i integrada en la vida diària del Centre: la recollida selectiva de paper ( a l’aula, al pati, menjador, administració...), eliminació dels embolcalls en els esmorzars dels alumnes,    la reutilització de llibres de text (projecte PAS PER TU, gestionat per l’AMPA) l’ús racional de l’aigua,  la separació de residus i la  recollida selectiva de consumibles, roba, material orgànic...
Treballem també l’alimentació saludable, el consum responsable, el soroll, l’hort urbà d’ Ed. Infantil...
Fem sortides i activitats encaminades a despertar en els/les nostres alumnes  el coneixement i respecte envers l’entorn més proper i cap el medi ambient en general. 

Escola oberta

L’escola està oberta i integrada al barri i a la ciutat.
A nivell de barri  participem conjuntament amb les altres escoles de l’Eixample en projectes comuns: “Camí Amic” xarxa cívica que intenta recuperar i dinamitzar espais del barri.
Tenim convenis amb l’Ajuntament i diferents entitats del barri per a l’ús social del centre en horari extraescolar.
Som centre formador d’alumnes en  pràctiques dels futurs mestres i col·laborem amb les Universitats  en altres projectes.
L’AMPA, organitza activitats extraescolars obertes al barri així com el Casal d’estiu i el de Nadal.
Canalitza diferents propostes i inquietuds de les famílies, i col·labora en  la tasca educativa amb l’equip docent.

Educació tecnològica i artística

Potenciem l’accés i l’ús de les noves tecnologies amb l’objectiu que els alumnes adquireixin les competències del currículum.  Aquestes tecnologies permeten que l’aprenentatge sigui més motivador, enriquidor, ràpid, visual... sense deixar de banda altres mitjans d’accés a la informació.
Les tecnologies de la informació i la comunicació s’introdueixen a Ed. Infantil a partir de P4 i estan integrades dins el currículum de l’educació Primària, en les diferents àrees educatives. L’escola disposa d’un aula d’informàtica i d’ un ordinador a totes les classes, les tutories i en els espais comuns del centre, així com pissarres digitals a CS i a una aula de P5. També disposem de canons als espais comuns: laboratori, biblioteca, informàtica...
Eduquem la sensibilitat artística, potenciant l’expressió plàstica musical i corporal, des d’Edu. Infantil fins a 6è de Primària, per tal d’afavorir el desenvolupament integral de l’alumne/a.