Fòrum amb escriptor
  Cicle inicial
  · activitats

PEDAGÒGIC | BIBLIOTECA | PARVULARI | Contes

Durant l'estona que els nens i nens de parvulari van a la biblioteca es pretén principalment:

· que escoltin molts contes per tal que enriqueixin força el vocabulari,

· que gaudeixin escoltant i acabin coneixent moltes rondalles i contes.

· que aprenguin a tocar, a manipular els llibres amb cura, sense trencar-los, deixant-lo al company i sabent esperar el seu torn a que li deixin.

Emportar-se una bona impressió cada cop que visiten la biblioteca els ajudarà a que la seva relació amb els llibres, amb la lectura, sigui millor i estaran més receptius a qualsevol activitat que els proposem més endavant, quan comencin la lectura.

Alguns dels contes que hem viscut junts i que us recomanem especialment són:

Jez Alborough ¡MUA! Editorial Montena

¡Mua! ¡Bua!, mami, són les expressions d’aquesta història visual i sensorial en la que veiem un petit ximpanzé que ha perdut la seva mare i veu les carícies que es fan mares i fill d’altres espècies d’animals. Caldrà que el petit ximpanzé es posi a plorar per tal que la seva mare aparegui.

Deby Gliori “LA FLASSADA DE LA FLORA” Editorial Montena

La petita Flora no vol dormir sense la seva flassada, així que tota la família participa en la recerca de l’estimat objecte. Regiren la casa i el jardí i mentrestant la petita Flora es dorm en els braços de papa conill. La flassada apareixerà en el lloc idoni i en el moment just.....

Deby Gliori “ SEMPRE T’ESTIMARÉ” Ed. Timun Mas

Una petita guineu vol saber si l’amor de la seva mare està a prova de tot. Per començar destrossa mitja casa i li pregunta si encara l’estima, si la voldria encara que fos un ós, un cuc, un cocodril,.. Finalment pregunta si l’estimació es trenca o si dura fins i tot després de la mort.

Anaïs Vaugelade “ SOPA DE PEDRA” Ed. Corimbo

Un vell llop ha de fer servir l’astúcia per menjar. Truca a la porta de la gallina i li demana poder fer la seva sopa de pedra a la llar de foc. Ella li diu que cal posar api i el lloc accepta el nou ingredient. El mateix fan la resta d’animals que s’apropen a la casa de la gallina i cadascú aporta un producte per l’estranya sopa fins aconseguir un sopar deliciós que comparteixen.

Per afavorir aquella estona màgica en que els nens petits comparteixen la lectura amb els seus pares ja de ben petits (3 anys) iniciem el préstec de llibres: són els contes viatgers.

Cada classe de Pàrvuls 3 anys disposa de 3 o 4 maletes viatgeres i dins de cada una hi ha un llibre especial, divertit, juganer.

Cada cap de setmana els contes viatgen a les cases d'alguns nens de la classe que poden mirar-lo tantes vegades com vulguin i llegir-lo amb els seus pares. Però…, dilluns o dimarts ha de tornar a l'escola on el llibre es prepararà per viatjar a la casa d'altres nens.