CURS 2012/2013:

CARTA DE COMPROMÍS EDUCATIU

La Carta estableix els drets, les llibertats i les obligacions que corresponen a tots els membres de la comunitat escolar (alumnat, famílies, professorat i altres professionals que intervenen en el procés educatiu) i els principis d’organització del sistema per satisfer el dret a l’educació amb  la cooperació dels diversos agents educatius.

La carta de compromís educatiu, en el marc del projecte educatiu del centre, és el document que expressa els objectius per assolir un entorn de convivència i respecte pel desenvolupament de les activitats educatives.

Mitjançant la carta de compromís educatiu es vol potenciar la participació de les famílies en l’educació dels seus fills i filles. La coherència educativa de tots els agents implicats en l’educació exigeix la relació i el diàleg entre les famílies de l’alumnat i els professionals de l’educació, amb la finalitat d’afavorir l’èxit educatiu.

L’educació de les persones és un procés complex i dinàmic en què conflueixen la família, l’escola i l’entorn. La complicitat en què tots els agents comparteixin el coneixement de la realitat personal i social de l’alumnat permet arribar a acords sobre estratègies i actuacions per afavorir-ne el procés educatiu, cadascú des de la seva responsabilitat i àmbit d’actuació.

La carta de compromís educatiu formalitza la co-responsabilitat entre el centre educatiu i les famílies per dur a terme una acció coherent i coordinada en el desenvolupament personal, acadèmic i social de cada infant i jove.

Les funcions educadores de la família i del professorat són complementàries i requereixen el compromís mutu per aconseguir l’objectiu de formar persones autònomes, responsables i actives en la societat.

L’educació és el resultat de l’esforç conjunt de les famílies i la institució escolar. Les famílies, que intervenen en el procés educatiu tant a l’escola com a la llar, presten el suport essencial, els valors i les altes expectatives que són fonamentals perquè l’alumnat percebi la importància de l’educació i assoleixi de forma progressiva el protagonisme en el procés educatiu.

CARTA DE COMPROMÍS

 

CURS 2012-2013

Horaris i calendari

INICI: 12 de setembre de 2012

FINAL: 21 de juny de 2013

HORARIS: de 9 a 12.30/15 a 16.30h de P3 a 6è

Alumnes de P3 amb entrada progressiva els 3 primers dies:

- dilluns 12 de setembre, de 9 a 10.30h / 11 a 12.30h mig grup per classe a cada torn.

- dimarts 13 de setembre, igual que el dia anterior.

- dimecres 14 de setembre, de 9 a 12.30h tot el grup junt a cada classe.

- dijous 15, matí i tarda amb opció de menjador.

CALENDARI TRIMESTRES:

- 1r Trimestre del 12 de setembre al 21 de desembre de 2013.

-2n Trimestre del 8 de gener al 22 de març de 2013.

-3r Trimestre del 2 d'abril al 21 de juny de 2013.

 

PERÍODE DE VACANCES:

-NADAL .......................... del 22 de desembre al 7 de gener de 2013, ambdós inclosos.

-SETMANA SANTA............. del 23 de març a l'1 d'abril de 2013, ambdós inclosos.

DIES FESTIUS :

  • 24 de setembre, La Mercè, festa local
  • 12 d’octubre, festa Hispanitat
  • 1 de novembre, Tots Sants
  • 2 de novembre, lliure disposició
  • 6 de desembre, dia de la Constitució
  • 7 de desembre, lliure disposició
  • 11 de febrer 2013, lliure disposició
  • 17 de maig, lliure disposició
  • 20 de maig, segona Pasqua, festa local.

 

 

ALTRES INFORMACIONS IMPORTANTS

*Entrades i sortides.PUNTUALITAT.

Les portes de l'escola s'obriran 5min abans i es tancaran 5 min després dels horaris fixats, per a facilitar l'entrada al recinte.

La responsabilitat dels/les alumnes en aquesta franja de 5 minuts és dels acompanyants.

Cal insistir, que, per tal de no interferir el ritme de les classes, els pares o acompanyants dels nens s'abstindran d'entrar a les aules durant l'horari escolar.L'alumnat ha d'entrar sol a l'edifici de l'aulari. Només en casos excepcionals , (pluja...) aquests podran ser acompanyats o recollits dins l'edifici.

Es prega el màxim de puntualitat en la recollida de l'alumnat. En cas de retard, els nens/es es quedaran al Servei d'Acollida havent-ne d'abonar les despeses corresponents.

 

*Sortida de l'escola.

En finalitzar l'horari, els/les alumnes de Parvulari i CInicial ( p3 fins a 2n de primària), són acompanyats pels mestres fins la porta de sortidfa per a lliurar-los a la persona que tingui responsabilitat de recollir-los.

A efectes de transcisió, aquesta rutina es mantindrà durant un temps al curs de 3r de primària. Posteriorment sortiran sols, igual que l'alumnat dels cursos de 4t,5è i 6è.

Us recordem que durant l'horari lectiu, no serà permesa la sortida d'alumnes sols del centre.

*Ús de la bata pels alumnes.

Tot l'alumnat de P3 a 2n de Primària ha de portar la bata a l'escola cada dia. A partir de 3r i fins a 6è hauran de portar obligatòriament una bata o roba específica de protecció únicament els dies de realització d'EdPlàstica.

*Comunicació CASA-ESCOLA:LLIBRETES I AGENDES.

Cada alumne disposa d'una llibreta de (P3 a 2n de Primària) o agenda (de 3r a 6è) per la comunicació escrita entre casa i l'escola. En aquest sentit insistim en la importància d'utilitzar aquest mitjà per a notificar incidències, avisos, justificants,etc, i, la necessitat de mirar-la diàriament.

*Malalties. Parasitòsi.

Els/les alumnes que prersentin febre no podran entrar a l'escola.

La reincorporació a l'escola ha de ser passades les 24h del procés febril.

En cas de malalties contagioses o parasitosi, l'alumne no podrà romandre a l'escola mentre no estigui superat o solucionat el problema, per tal d'evitar el contagi o la propagació.

La detecció d'aquestes possibles situacions implicarà un avís immediat a les famílies per tal que recullin i puguin atendre degudament els seus fills/es afectats.

L'alumnat que estigui afectat de mol·luscs, es recomana no assistir a la piscina.

*Administració de medicaments.

No s'han d'administrar medicaments en horari escolar.

Preguem a les famílies ajustar els horaris per a fer-ho personalment a casa.

En cas de necessitat en horari escolar, cal presentar per escrit a l'escola:

- una autorització dels pares.

-prescripció mèdica que així ho indiqui.

L'escola disposa de fulls d'autorització pels pares a utilitzar si és el cas.

*Ús imatges alumnes (internet,publicacions gràfiques...)

Donat que el dret a la pròpia imatge està reconegut a l'article 18.1 de la constitució i regulat per la LLei Orgànica 1/1982, de 5 de maig, sobre el dret a l'honor, a la intimitat personal i familiar i a la pròpia imatge, la Direcció d'aquest centre demana el consentiment dels pares o tutors legals per poder publicar fotografies on apareguin els seus fills/es o aquestes on siguin clarament identificables.

Us adjuntem el full d'autorització conjunta escola/AMPA/DONAVOL per tal que el retormneu degudament omplert.

*Llibres en prèstec.

Els/les alumnes que al llarg de les vacances s'hagin emportat llibres de l'escola (de lectura,consulta , text...) cal que elos retornin el primer dia.

*Celebracions aniversaris.

En el cas que es vulgui celebrar un aniversari a la classe, només està permès portar 1 caramel o similar per company/a.

*Joguines i altres aparells.

No es poden portar joguines ni aparells electrònics (mòbils,MP3,etc) a l'escola.

Tampoc carteres ni motxilles amb rodes.

*Atenció als avisos i terminis establerts.

Preguem amb insistència a les famílies de la necessitat d'ajustar-se als terminis establerts per a fer les inscripcion, sol·licituds de serveis per raons obvies d'organització i bon funcionament de l'escola en general.

*Comissions bancàries.

A les devolucions de domiciliacions bancàries,se'ls aplicarà el corresponent recàrrec de comissions que l'entitat bancària tingui establerta.

*Notificació escrita de canvis de domicili,telèfon ,dades bancàries, etc...

En el cas de produir-se canvis de situacions familiars (domicili,telèfons familiars i de localització,dades bancàries per domicialiacions, etc) és molt important que ens feu arribar a l'escola una notificació escrita dels mateixos).

*PER A QUALSEVOL ACLARIMENT NO DUBTEU EN CONSULTARNOS.

SERVEIS: Menjador, acollida,extraescolars,casals juliol/setembre. Coop.DONAVOL, Mª Carmen Santiago tel. 93 373 03 02

-AMPA: Atenció a les famílies a partir del dia 6 de setembre:

-Dimarts i Dijous de 15 a 17h

-Divendres de 9 a 12h

*Venda bates,xandalls,samarretes,llençols per P3.

*Informació caire administratiu, domiciliacions..

*Reunió junta mensual.

DESPESES.COMPTES DE L' AMPA.

Pagaments mitjançant domiciliació bancària.

MAterial fungible i llibres:pagament del 5 al 9 de setembre.

*Ed. Infantil:

P3...................110 €

P4 i P5.............140 €

*Ed. Primària: El Departament d'Ensenyament NO ha aprovat l'import de la subvenció del projecte de Reutilització de llibres i material didàctic. Les quotes poden modificar-se si la subvenció és més o és menys de 10 € per alumne/a, com el curs passat.

QUOTES PROVISIONALS

Cicle Inicial ......................175€

Cicle Mitjà ....................170€

Cicle Superior :

5è............180€

6è............155€

AMPA: pagament del 5 al 9 de setembre.

*per família i curs............44€

Les famílies pel fet de pertànyer a l'associació, gaudeixen dels descomptes en els llibres i en els materials didàctics i fungibles que els proveïdors apliquen a L'AMPA.

SORTIDES: es farà en 2 pagaments.

*1r pagament, del 3 al 6 d'octubre.

-Ed Infantil..................40€

-1r..............................49€ inclou acompanyants a la piscina.

-2n..............................49€ inclou acompanyant a la piscina.

-CM/CS.........................40€

*2n pagament al febrer, import a determinar.

Autocar i monitors de piscina: pagament del 3 al 6 d'abril.

Ed Infantil...................91€

 

COOPERATIVA DONAVOL.

SERVEI DE MENJADOR.

-Ed. Infantil/Ed.Primària.......6,25€ diàriament.

-Servei esporàdic...............6,45€

INICI EL DILLUNS 12 DE SETEMBRE. PELS ALUMNES DE P3 A PARTIR DEL DILLUNS 17 DE SETEMBRE.

MOLT IMPORTANT: l'alumne/a que tingui quantitats pendents de pagament del curs anterior , no podrà fer ús del servei.

SERVEI D'ACOLLIDA.

Adreçat als alumnes que, per motius laborals de les famíles ho necessitin.

Contractació de franges de 1/2 hora. Cost mensual:

de 8 a 9h. Amb/sense esmorzar.....58,80€/ 42,10€

de 8.30 a 9h.Amb/sense esmorzar..46,70€/30€

esmorzar puntual 0,90€ x dia.

de 16.30 a 17h ó 17.30h ó 18h ....34,30€/52€/62,40€ (tots amb berenar)

Els mesos de setembre, desembre, gener, abril i juny, el preu del meu sencer serà proporcional al nombre de dies lectius.

ús esporàdic matí o tarda.....5,30€

Qualsevol altra necessitat de les famílies, fora d'aquests horaris, cal ser plantejada prèviament a la direcció de l'escola per tal de valorar la seva viabilitat.

ATENCIÓ MENJADOR I ACOLLIDA:

Si el vostre fill o filla segueix utilitzant aquests serveis igual que el curs passat: NO CAL NOTIFICAR-HO A DONAVOL.

Si al contrari, deixa d'utilitzar-ho o serà un nou usuari, cal comunicar-ho abans del 6 de setembre:

per telèfon 933730302 o per correu electrònic mcarmen@donavol.cat

MOLT IMPORTANT: INDICAR DES DE QUIN DIA COMENÇARÀ.